пʼятницю, 2 листопада 2012 р.

3-10 ЛИСТОПАДА - псалми. Молимося за померлих (особливим чином - октаву!)


3 ЛИСТОПАДА, СУБОТА
(зел) Субота ХХХ звичайного тижня
Або: (біл) довільний спомин св. МАРТИНА ДЕ ПОРРЕС, монаха

Мартин де Поррес народився близько 9 грудня 1579 року в Лімі (Перу). Після здобуття медичної освіти працював фельдшером. Вступив до ордену Домініканців. Усе своє життя опікувався хворими; його терпеливість, лагідність, доброта не мали меж. Особливою турботою він оточував бідних і покинутих, швидко ставши легендарною постаттю. Йому приписували дар зцілення. Суворо постився і багато часу, особливо вночі, проводив у молитві. Дуже шанував Пресвяте Таїнство. Помер 3 листопада 1639 року.
Спільні Меси: про монаха (стор. )
Або (біл) Перша субота місяця
Меса про Непорочне Серце Пресвятої Діви Марії (стор. )
АНТИФОН НА ВХІД
Хай радується серце тих, що Господа шукають. * Шукайте Господа і Його силу, * шукайте Його обличчя завжди.



Пс 42, 2-3. 5
Бога живого душа моя прагне.

Як олень прагне до джерела води, *
так душа моя прагне до Тебе, Боже.
Моя душа спрагнена Бога, живого Бога. *
Коли прийду і з’явлюся перед обличчям Бога?

Згадую про це я і виливаю перед собою свою душу, *
коли ходив я з юрбою, вів їх до Божого дому –
З голосом радості й прослави *
святкового натовпу.

Алілуя, алілуя, алілуя.
Візьміть Моє ярмо на себе і навчіться від Мене,
бо Я лагідний і покірний серцем.


4 ЛИСТОПАДА, НЕДІЛЯ
(зел) XXХI Неділя звичайна
Прагну звернути увагу на одну важливу деталь в цьому фрагменті. Отож, як не дивно, але в заповіді любові не написано про те, щоб любити усіх на світі, лише любити ближнього свого. Хоч Святе Писання заохочує до постави любові, яка огортає всіх, однак в самій заповіді маємо наказ любити ближнього. Грецьке слово πλησίον означає «того, хто є поруч», хто є біля тебе, з ким ти маєш безпосередній зв'язок. Набагато легше любити дітей в Африці, або ескімоса на Алясці, ніж свого сусіда, або тещу, або начальника на роботі. Легше нам мати 300 – 400 друзів «в контакті», ніж відважитися порозмовляти з тим, хто є поруч. Цікаво, а чого більше Господь прагне?
АНТИФОН НА ВХІД              Не покидай мене, о Господи; * мій Боже, не віддаляйсь від мене! * Поспіши мені на допомогу, * Господи, сило мого спасіння! (Пор. Пс 38 (37), 22-23)
Мовиться «Слава во вишніх»
КОЛЕКТА
Всемогутній і милостивий Боже, Ти допомагаєш Твоїм вірним гідно і славно служити Тобі; * дозволь нам без перешкод прямувати до Твоїх обітниць. Через Господа нашого Ісуса Христа, Сина Твого, † котрий з Тобою живе і царює в єдності Святого Духа, * Бог, на віки вічні.

ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Втор 6, 2-6
Читання з Книги Второзаконня.
Мойсей промовив до народу, кажучи: «Бійся Господа, Бога твого, та й пильнуй усі установи й заповіді Його, які наказую тобі, ти сам і твій син, і син твого сина, по всі дні життя твого, щоб довголітнім тобі бути. Слухай же, Ізраїлю, і вважай, щоб ти виконував їх, щоб був щасливий та щоб розмножились ви вельми, як обіцяв тобі Господь, Бог твоїх отців, на землі, що тече медом та молоком. Слухай, Ізраїлю, Господь Бог наш, Господь єдиний. Любитимеш Господа, Бога твого, всім серцем твоїм і всією душею твоєю, і всією силою твоєю. Оці слова, що їх я заповідаю тобі сьогодні, мусять бути в твоєму серці».
Слово Боже.
РЕСПОНСОРІЙНИЙ ПСАЛОМ
Пс 18, 2-3а. 3бв-4. 47 і 51аб
Буду любити Бога, мою силу.

Любитиму Тебе, Господи, моя сило. *
Господь – моя Скеля,
моя надійна опора, мій Спаситель, *
мій Бог, моя Скеля.
Я надіятимусь на Нього: Він – мій щит, *
ріг мого спасіння, мій притулок.
Я закличу до Господа, який хвали гідний, *
і від ворогів моїх врятований буду.
Живий Господь! Благословенна моя Скеля! *
Нехай звеличиться Бог мого спасіння!
Ти посилаєш велику перемогу своєму цареві, *
своєму помазанцю виявляєш милосердя.

ДРУГЕ ЧИТАННЯ
Євр 7, 23-28
Читання з Послання до євреїв.
Брати! Священиків першого Завіту було багато, оскільки смерть не давала залишатися їм, а Цей, перебуваючи вічно, має священство нескінченне. Тому Він може навіки спасати тих, хто приходить до Бога через Нього, будучи завжди живим і заступаючись за них. Такого потрібно було нам Первосвященика: святого, невинного, непричетного до зла, відділеного від грішників, вищого за небо. Він не має потреби щодня, як первосвященики, приносити жертви, – спочатку за свої гріхи, а потім за гріхи народу, бо Він це зробив один раз, принісши самого себе. Адже Закон велів наставляти первосвящениками людей, які мають немочі, а слово клятви, що після Закону, настановило навіки досконалого Сина.
Слово Боже.
СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Йн 14, 23
Алілуя, алілуя, алілуя.
Якщо хто любить Мене, той буде зберігати Моє слово;
і Мій Отець любитиме його, і Ми прийдемо до Нього.

ЄВАНГЕЛІЄ
Мк 12, 28б-34
Читання святого Євангелія від Марка.
Того часу підійшов до Ісуса один із книжників і запитав Його: «Яка заповідь є першою з усіх?» Ісус відповів: «Перша є: Слухай, Ізраїлю: наш Господь Бог – єдиний Господь, і любитимеш Господа, Бога свого, всім серцем своїм, і всією своєю душею, і всім своїм розумом, і всією своєю силою”. І друга, подібна до неї: “Любитимеш свого ближнього, як самого себе!” Іншої, більшої заповіді від цих немає». І сказав Йому книжник: «Добре, Учителю, по правді відповів Ти, що Бог є один і немає іншого, крім Нього, і що любити Його всім серцем, усім розумом, усією силою, і що любити ближнього, як себе самого, – це більше за всякі всепалення та жертви». А Ісус, побачивши, що він розумно відповів, сказав йому: «Ти недалеко від Божого Царства!» І ніхто не наважувався Його більше запитувати.  
Слово Господнє.

Вірую в Єдиного Бога, * Отця Вседержителя,
Творця неба і землі, * всього видимого і невидимого. / І в єдиного Господа Ісуса Христа, Сина Божого
Єдинородного, від Отця родженого * перед всіма віками.
Бога від Бога, * Світло від Світла, / Бога істинного від Бога істинного,
родженого, несотвореного, єдиносущного з Отцем,  / що через Нього все сталося.
Він задля нас, людей, * і нашого ради спасіння зійшов із небес,
і воплотився з Духа Святого  і Марії Діви, * і став чоловіком.
І був розп’ятий за нас за Понтія Пилата, / і страждав, і був похований.
І воскрес у третій день згідно з Писанням,  / і вознісся на небо, * і сидить праворуч Отця.
І вдруге прийде зі славою * судити живих і мертвих,  / а Його Царству не буде кінця.
І в Духа Святого, * Господа животворного, / що від Отця і Сина ісходить,
що з Отцем і Сином * рівнопоклоняємий і рівнославимий,  / що говорив через пророків.
І в єдину, святу, вселенську й апостольську Церкву.  / Ісповідую одне Хрещення на відпущення гріхів.
Очікую воскресіння мертвих   /    і життя майбутнього віку. Амінь.

МОЛИТВА ВІРНИХ
Христос дав нам найбільшу заповідь - заповідь любові до Бога та ближнього, просімо, щоб все наше життя було служінням в дусі істинної любові:

1.  Святіший Отець ревно дбає про те, щоб найменші цього світу, а особливо ненароджені, каліки та психічно хворі, були оточені належною опікою; молімося, щоб суспільство і держава дбали про них.     Тебе просимо
2. Наша Батьківщина потребує сьогодні злагоди, взаємної любові та духовності; молімося, щоб усі наші співвітчизники приєдналися до духовної та матеріальної відбудови України. Тебе просимо
3. Священики повинні вказувати, якою має бути любов до Бога і до ближнього; молімося, щоб вони зуміли подолати людську слабкість і стати втіленням любові у Церкві.  Тебе просимо
4. Діти-сироти особливо потребують любові; молімося, щоб Господь благословив їх, а люди ставилися до них з правдивою любов’ю та розумінням. Тебе просимо
5. Душі в чистилищі потребують нашої допомоги; молімося, щоб всемилостивий Господь простив їх і з любов’ю прийняв до свого Царства. Тебе просимо
6. На вівтарі Христос виявляє до нас любов, складаючи у жертву за нас своє Тіло; молімося, щоб ми також жертовно служили нашим ближнім. Тебе просимо

Боже, наповни нас своєю любов’ю і вчини, щоб ми з правдивої любові до Тебе служили нашим братам. Через Христа, Господа нашого.

МОЛИТВА НАД ДАРАМИ
Господи, нехай ця жертва стане для Тебе чистою, * а для нас – щедрим даром Твого милосердя. Через Христа, Господа нашого.

Префація на Неділі звичайного періоду № 21-22

ПРЕФАЦІЯ НА НЕДІЛІ ЗВИЧАЙНОГО ПЕРІОДУ (21)
Воістину, достойне це і праведне, слушне та спасенне, * щоб ми завжди та всюди складали подяку Тобі, * святий Отче, Всемогутній вічний Боже, * через Ісуса Христа, Господа нашого. Він, зжалившись над людськими помилками, народився з Діви. * Він стражданнями на хресті визволив нас від вічної смерті, * а воскресши з мертвих, дав нам життя вічне. Тому з Ангелами й Архангелами, Престолами і Господствами та з усім воїнством небесним * співаємо гімн Твоєї слави, безустанно взиваючи: Свят, Свят, Свят...
ПРЕФАЦІЯ НА НЕДІЛІ ЗВИЧАЙНОГО ПЕРІОДУ (22)
Воістину, достойне це і праведне, слушне та спасенне, * щоб ми завжди та всюди складали подяку Тобі, * святий Отче, Всемогутній вічний Боже. Ми пізнали Твою незмірну славу, коли Ти нам зіслав свого Сина, * щоб Він став людиною і спас нас від вічної загибелі. * Таким чином наша смертна людська природа * стала знаряддям спасіння, * через Ісуса Христа, Господа нашого. Через Нього Твою велич прославляють воїнства Ангелів, * які завжди радіють у Твоїй присутності. * Вчини, просимо, щоб і наші голоси приєдналися до них, радісно з ними взиваючи: Свят, Свят, Свят…

ПРЕФАЦІЯ ПРО ПОМЕРЛИХ (46)
Воістину, достойне це і праведне, слушне та спасенне, * щоб ми завжди та всюди складали подяку Тобі, * святий Отче, Всемогутній вічний Боже, * через Ісуса Христа, Господа нашого. У Ньому засвітила для нас надія славетного воскресіння, * і хоча нас засмучує неминучість смерті, * ми втішаємося обітницею майбутнього безсмертя. * Тому що життя Твоїх вірних, о Господи, змінюється, але не кінчається; * і коли зруйнується дім земного паломництва, * їм у небі буде приготовлене вічне помешкання. Тому з Ангелами й Архангелами, * Престолами і Господствами та з усім воїнством небесним * співаємо гімн Твоєї слави, безустанно взиваючи: Свят, Свят, Свят
ПРЕФАЦІЯ ПРО ПОМЕРЛИХ (47)
Воістину, достойне це і праведне, слушне та спасенне, * щоб ми завжди та всюди складали подяку Тобі, * святий Отче, Всемогутній вічний Боже, * через Ісуса Христа, Господа нашого. Він один прийняв смерть, щоб усіх нас врятувати від вічної смерті, * і сам помер на хресті, щоб ми могли жити з Тобою навіки. Тому разом із ангельськими хорами * прославляємо Тебе, радісно взиваючи: Свят, Свят, Свят

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
Господи, Ти мені стежку життя покажеш, * наповни мене радістю Твого обличчя, Господи.

МОЛИТВА ПІСЛЯ ПРИЧАСТЯ
Просимо, Господи: примнож в нас дію Твоєї сили, † щоб ми, поживлені небесними тайнами, * приготувалися отримати ті обітниці, які несуть Твої дари. Через Христа, Господа нашого.

5 ЛИСТОПАДА, ПОНЕДІЛОК
(зел) Понеділок ХХХІ звичайного тижня

Пс 131, 1. 2-3
Бережи, Боже, душу мою в мирі.

Господи, не пишалося моє серце, *
і не дивилися з погордою мої очі,
я не ганявся за великим *
і недосяжним для мене.

Хіба ж я не втихомирював і не заспокоював свою душу, як дитину, *
відлучену від грудей матері своєї;
моя душа – як відлучена від грудей дитина. *
Нехай Ізраїль покладає надію на Господа – віднині і довіку!

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Пор. Йн 8, 31б-32
Алілуя, алілуя, алілуя.
Якщо ви будете перебувати в Моєму слові, тоді справді будете учнями Моїми
і пізнаєте істину, а істина вас вільними зробить!


6 ЛИСТОПАДА, ВІВТОРОК
(зел) Вівторок ХХХІ звичайного тижня
Пс 22, 26б-27. 28-30а. 31-32
Тебе прославлю у великім зборі.

Обіцяне мною в молитві я виконаю перед тими, хто боїться Бога. *
Будуть їсти і наситяться убогі;
будуть хвалити Господа ті, хто Його шукає: *
«Ваші серця житимуть навіки».

Усі кінці землі згадають і повернуться до Господа; *
всі сімейства народів поклоняться перед Тобою.
Адже царство – воно Господнє, і Він над народами панує. +
Наситяться і поклоняться всі багачі землі; *
перед Ним припадуть усі, які сходять у землю.

І мої нащадки будуть Йому служити *
і розповідатимуть про Господа майбутньому поколінню,
вони прийдуть і звіщатимуть про Його праведність народові, що народитися має: *
«Це вчинив Господь Всевишній».

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Мт 11, 28
Алілуя, алілуя, алілуя.
Прийдіть до Мене, всі втомлені та обтяжені –
і Я вас облегшу!


7 ЛИСТОПАДА, СЕРЕДА
(зел) Середа ХХXІ звичайного тижня
Пс 27, 1. 4. 13-14
Бог – моє світло і моє спасіння.

Господь – моє світло і мій Спаситель. *
Кого мені боятись?
Господь – мого життя твердиня. *
Кого мені лякатись?

Одного просив я в Господа, одного буду прагнути: *
щоби протягом усього мого життя я перебував у Господньому домі,
бачив красу Господню *
й оглядав Його святиню.

Я ж маю надію побачити Господні блага у живих країні *
З нетерпінням чекай на Господа, будь мужнім,
нехай зміцняється Твоє серце – *
очікуй Господа з нетерпінням.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
1 Пт 4, 14
Алілуя, алілуя, алілуя.
Блаженні ви, коли вас зневажають за Ім’я Христове,
бо з вами перебуває Дух Божий.


8 ЛИСТОПАДА, ЧЕТВЕР
(зел) Четвер ХХХІ звичайного тижня
Пс 105, 2-3. 4-5. 6-7
Хай ті радіють, хто шукає Бога.
Або: Алілуя.

Йому співайте, Йому грайте, *
роздумуйте про всі Його діла дивовижні.
Хваліться Його святим Ім’ям; *
нехай веселиться серце тих, хто Господа шукає.

Шукайте Господа і Його сили, *
постійно шукайте Його обличчя.
Пам’ятайте про Його дивовижні діла, які вчинив Він, *
вироки уст Його і Його чуда.

Нащадки Авраама – Його слуги, *
сини Якова – Його обранці!
Він є Господом, нашим Богом, *
суди Його – на всю землю.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Мт 11, 28
Алілуя, алілуя, алілуя.
Прийдіть до Мене, всі втомлені та обтяжені –
і Я вас облегшу!

9 ЛИСТОПАДА, П’ЯТНИЦЯ
РІЧНИЦЯ ОСВЯЧЕННЯ ЛАТЕРАНСЬКОЇ БАЗИЛІКИ
(біл) Свято
АНТИФОН НА ВХІД
Побачив я місто святе, Єрусалим новий, що сходить з неба від Бога, * приготований, мов наречена, прикрашена для мужа свого. (Одкр 21, 2)

Мовиться «Слава в вишніх».

Пс 46(45)
Господнє місто звеселяють ріки.

Бог – наш захист і сила, *
велика допомога у бідах.
Тому не злякаємося ми, коли земля здригнеться, *
і гори рухнуть в серце морів.
Його протікаючі ріки веселять Боже місто, *
святу оселю Всевишнього.
Бог посеред нього, воно не зрушиться. *
Бог удосвіта йому допоможе.
З нами Господь сил, *
Бог Якова, наш Притулок!
Прийдіть, погляньте на Господні діла, *
які чудеса здійснив Він на землі!

ДРУГЕ ЧИТАННЯ
1 Кор 3, 9б-11. 16-17
СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
2 Хр 7, 16
Алілуя, алілуя, алілуя.
Я вибрав і освятив дім цей,
щоб Моє Ім’я було там повіки.

ЄВАНГЕЛІЄ
Йн 2, 13-22
† Читання святого Євангелія від Йоана

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
Як живе каміння творімо духовний храм, * святе священство. (Пор. 1 Пт 2, 5)


10 ЛИСТОПАДА, СУБОТА
СВ. ЛЕВА ВЕЛИКОГО, ПАПИ І ВЧИТЕЛЯ ЦЕРКВИ
(біл) Обов’язковий спомин
Св. Лев народився близько 400 року. В 440 році його було обрано Папою. Невпинно боровся з єресями і зміцнював дисципліну в Церкві. Збереглося близько двохсот листів, у яких він викладає вчення Церкви, а також сто промов, проголошених римлянам у різні свята. Ці промови дозволяють нам пізнати богословські знання святого Папи, а також літургійне життя Риму за його часів. Особистим проханням до Атілли, короля гунів, і Гензерика, короля вандалів, він вберіг Рим від знищення. Великий Папа помер 10 листопада 461 року.

АНТИФОН НА ВХІД
Господь уклав з ним союз миру * і поставив його пастирем, * щоб достоїнство священства належало йому навіки. (Пор. Сир 45, 24)

Пс 112, 1-2. 5-6. 8а і 9
Благословенний, хто боїться Бога.

Блаженна людина, яка Господа боїться, *
і заповіді Його будуть їй вельми до вподоби.
Сильне буде на землі її потомство, – *
рід праведних буде благословенний.

Добра людина – та, яка щедра і позичає, – *
у справедливості свої діла буде вести.
Не похитнеться вона повіки; *
у вічній пам’яті праведник буде.

Непохитне його серце, воно не злякається, *
Він розсіяв, роздав бідним.
Його правда перебуває навіки, *
його сила підіймається в славі.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
2 Кор 8, 9
Алілуя, алілуя, алілуя.
Ісус Христос, будучи багатим, заради вас став убогим,
аби ви збагатилися Його зубожінням.

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
Сказав Петро Ісусові: Ти – Христос, Бога живого Син. * Ісус сказав до нього: Ти – Петро (скеля) * і Я на цій скелі збудую Мою Церкву. (Мт 16, 16.18)

Немає коментарів:

Дописати коментар