вівторок, 24 липня 2012 р.

24-30 липня - псалми звичайного періоду. Св. ОЛЬГИ, СВ.АП. ЯКОВА, СВВ. ЙОАКИМА та АННИ, СВ. ВОЛОДИМИРА,


24 ЛИПНЯ, ВІВТОРОК
(зел) Вівторок XVI звичайного тижня
Або (біл) довільний спомин св. ОЛЬГИ
Св. Ольга, жінка новгородського князя Ігоря, прийняла християнство у 958 році. Керувала князівством від імені сина Святослава і охрестила майже всі племена князівства. Померла у 969 році. Східна традиція називає її рівноапостольною.
Або: (біл) довільний спомин св. ШАРБЕЛЯ МАХЛЮФ, пресвітера
Св. Шарбель  народився в селищі Біка Кафра у Ливані в 1828 р. Вступив до чернечого згромадження Маронітів, але невдовзі залишив монастир і аж до самої смерті вів пустельницьке життя, служачи Богу в постах та самозреченні.


Яви нам, Боже, своє милосердя.


Господи, Ти змилосердився над своєю землею й повернув з полону Якова. *
Ти простив беззаконня своєму народові, – покрив усі гріхи їхні.
Увесь свій гнів Ти стримав, – *
відвернувся від гніву обурення свого.


Поверни нас, Боже нашого спасіння, *
свій гнів проти нас стримай.
Невже Ти будеш гніватися на нас вічно, *
чи свій гнів із роду в рід Ти продовжиш?


Хіба Ти, повернувшись, не оживиш нас? *
І Твій народ буде радіти Тобою!
Вияви нам, Господи, своє милосердя *
і подай нам своє спасіння.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Якщо хто любить Мене, той буде зберігати Моє слово;
і Мій Отець любитиме його, і Ми прийдемо до Нього.

25 ЛИПНЯ, СЕРЕДА
СВ. ЯКОВА, АПОСТОЛА
(черв) Свято
Св. Яків, званий Старшим, син рибалки Зеведея і Соломії з Витсаїди, старший брат євангеліста Йоана, був одним з перших учнів Ісуса та разом з Петром і Йоаном належав до групи апостолів, найближчих Учителеві. Він був свідком воскресіння дочки Яіра, преображення Господнього, а також боріння Христа у Гетсиманському саду. Він перший серед апостолів пролив кров за Христа. Близько 44 року в Єрусалимі за наказом Ірода Агриппи І йому було відрубано голову (Діян 12, 2). Св. Яків є покровителем Іспанії та Португалії, а також покровителем паломників.

АНТИФОН НА ВХІД
А йдучи попри Галілейське море, * побачив Якова, сина Заведея, та Йоана, його брата, що в човні лагодили свої сіті, * і покликав їх. (Пор. Мт 4, 18. 21)

Мовиться „Слава во вишніх”.
Хто в сльозах сіє, в радості збирає.


Коли Господь повернув полонених Сіону, *
ми були наче уві сні:
тоді наші уста були сповнені радості, *
а наш язик – веселості.
       Тож будуть говорити між народами: *
       «Велике вчинив Господь з ними!»
       Господь учинив для нас велике, – *
       і ми раділи!
Поверни, Господи, наших полонених, *
як потоки на півдні.
Ті, хто сіє у сльозах, *
з радістю жатимуть.
       Хто, виходячи, йде з плачем *
       і несе торбину насіння,
       той, повертаючись, прийде з радістю, *
       несучи свої снопи.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Я вибрав вас зі світу, щоб ви йшли та плід приносили,
і щоби плід ваш залишався.

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
Вони пили з чаші Господньої * та стали друзями Бога.


26 ЛИПНЯ, ЧЕТВЕР
СВВ. ЙОАКИМА ТА АННИ, БАТЬКІВ ПРЕСВЯТОЇ ДІВИ МАРІЇ
(біл) Обов’язковий спомин

АНТИФОН НА ВХІД
Прославляймо Йоакима і Анну та цілий рід їхній, * бо з милості Господньої благословляють їх усі народи.


На трон Давида Бог Його посадить.


Господь поклявся Давидові правдою – *
і не відречеться від неї:
«З нащадків твого лона *
поставлю на твоєму престолі».

Адже Господь обрав Сіон, *
вибрав його собі за оселю:
«Це мій спочинок навіки; *
тут поселюся, бо Я його забажав.

Там Я виплекаю силу Давида, – *
Я приготовив світильник Моєму помазанцю.
Його ворогів Я вкрию ганьбою, *
а на ньому виблискуватиме його вінець».


Алілуя, алілуя, алілуя.
Очікували вони утіхи Ізраїля,
і Святий Дух був на них.

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
Отримали благословення від Господа * і ласку від Бога їхнього спасіння. (Пор. Пс 24(23), 5)


27 ЛИПНЯ, ПЯТНИЦЯ
(зел) Пятниця ХVI звичайного тижня

Бог збереже нас так, як пастир стадо.


Слухайте, народи, – слово Господнє, – *
оповістіть далеким островам, скажіте:
«Той, який Ізраїля розсіяв, його згромадить *
і збереже, як пастир своє стадо».


Бо Господь викупив Якова, *
І визволив його з руки сильнішого від нього.
І прийдуть і ликуватимуть на горі сіонській, *
Стікатимуться до благ Господніх.


Тоді звеселиться дівчина у танці, *
а з нею юнаки та й старші.
«Їхню жалобу я оберну на радість, *
потішу їх і розвеселю після їхньої печалі».


Алілуя, алілуя, алілуя.
Блаженні ті, хто, почувши Слово щирим і добрим серцем,
бережуть і приносять плід у терпінні.

28 ЛИПНЯ, СУБОТА
СВ. ВОЛОДИМИРА
(біл) Обов’язковий спомин
Св. Володимир Великий, син князя Святослава, з 980 року князь київський. Прийняв Хрещення у 988 році і охрестив всі племена свого князівства, за що його названо “Хрестителем Русі”, а східна традиція називає його також рівноапостольним. Св. Володимир помер у 1015 році.

АНТИФОН НА ВХІД
Радіє праведний у Господі, до Нього прибігає; * всі праві серцем веселяться. (Пс 64 (63), 11)


О які любі шатра Твої, Боже!


Моя душа знемагає і лине до дворів Господніх, *
моє серце і моє тіло радіють живим Богом.
Адже й пташка знайшла собі хатку, +
і ластівка – собі гніздо, де своїх пташенят виведе, – *
Твої жертовники, Господи воїнств, мій Царю і мій Боже!


Блаженні ті, які живуть у Твоєму домі: *
вони славитимуть Тебе повіки.
Блаженна людина, сила якої в Тобі, Боже,*
вони все більше й більше набиратимуться сили.


Адже один день у Твоїх дворах, Боже *
кращий за тисячі.
Я волію бути сторожем на порозі Божого дому, *
ніж в поселеннях грішників жити.


Алілуя, алілуя, алілуя.
З лагідністю прийміть посіяне Слово,
що може спасти ваші душі.


АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
Хто служить Мені, хай іде слідом за Мною: * і де Я, там і слуга Мій буде. (Йн 12, 26)

29 ЛИПНЯ, НЕДІЛЯ
(зел) ХVIІ Неділя звичайна

Відкривши руку, годуєш досита.


Тебе, Господи, усі Твої діла будуть прославляти, *
Тебе усі Твої праведники будуть благословляти.
Вони розголошуватимуть славу Твого Царства *
і розповідатимуть про Твою могутність.


Очі всіх спрямовані в очікуванні  до Тебе, *
Ти своєчасно даєш їм поживу:
розкриваєш свою долоню *
і усе, що живе, годуєш досита.


Праведний Господь на всіх своїх дорогах *
і милосердний в кожному своєму ділі.
Господь близький до всіх, які Його кличуть, – *
до всіх, які кличуть Його у правді.

Алілуя, алілуя, алілуя.
Великий пророк з’явився між нами,
і Бог свій народ відвідав!


30 ЛИПНЯ, ПОНЕДІЛОК
(зел) Понеділок ХVIІ звичайного тижня

Забув ти Бога, а це Він – Творець твій.


Скелю, що привела тебе на світ, ти занехаяв, *
про Бога, який породив тебе, забувся.
Побачив те Господь і відкинув у гніві *
власних синів і дочок власних.


Та й промовив: «Лице Моє від них сховаю, *
і побачу, який кінець їх буде;
вони бо – рід розбещений, *
діти, що вірності не мають.


Вони збудили ревнощі Мої тим, що не є Богом, *
розгнівали Мене бовванами своїми;
а Я збуджу їх ревнощі тим, що не є народом, *
Я роздратую їх – людом нетямущим».


Алілуя, алілуя, алілуя.
Отець забажав і породив нас Словом істини,
щоб ми стали наче початком Його творіння.


Немає коментарів:

Дописати коментар