четвер, 12 липня 2012 р.

12 - 22 липня - псалми звичайного періоду. УРОЧИСТІСТЬ ПРЕСВЯТОЇ ДІВИ МАРІЇ БЕРДИЧІВСЬКОЇ

12 ЛИПНЯ, ЧЕТВЕР
(зел) Четвер ХІV звичайного тижня

Спаси нас, Боже, світлом Твого лику.


Прихили до нас свої вуха, *
Пастирю Ізраїля!
Ти, що провадиш Йосифа, мов овець отару, *
прийди спасти нас!


Боже сил, повернися ж, поглянь з неба і подивися! *
Відвідай цей виноградник, –
рослину, яку насадила Твоя правиця, – *
сина, якого Ти зміцнив для себе.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Наблизилося Царство Боже.
Покайтеся і віруйте в Євангеліє!

13 ЛИПНЯ, ПЯТНИЦЯ
(зел) Пятниця ХІV звичайного тижня

Славу Господню хай уста звіщають.


Помилуй мене, Боже, задля милості своєї, *
і через велике своє милосердя зітри мої беззаконня.
Особливо омий мене від мого беззаконня *
і від мого гріха мене очисти.


Ти ж, однак, полюбив правду в серці *
і об’явив мені таємничі глибини мудрості.
Ти очистиш мене ісопом – і я стану чистий. *
Обмиєш мене – і я стану за сніг біліший.


Створи в мені, Боже, чисте серце *
і віднови праведного духа всередині мене.
Не відкинь мене від свого обличчя *
і не забери від мене свого Святого Духа.


Поверни мені радість свого спасіння *
і зміцни мене Духом могутнім.
Господи, Ти уста мої відкриєш – *
і мої уста звістять Тобі хвалу.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Коли прийде Дух Істини, то поведе вас до повної істини,
і пригадає вам усе, що Я говорив вам.

14 ЛИПНЯ, СУБОТА
(зел) Субота ХІV звичайного тижня

Господь царює, вдягнений у велич.


Господь зацарював, *
Він одягнувся у велич, –
Господь силою одягнувся і підперезався. *
Адже Всесвіт твердо стоїть, – він не похитнеться.


Віддавна поставлений твердо Твій престол, – Ти споконвіку! *
Твої свідоцтва вельми вірні.
Твоєму домові, Господи, *
належить святість на дні безконечні.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Блаженні ви, коли вас зневажають за Ім’я Христове,
бо з вами перебуває Дух Божий.

15 ЛИПНЯ, НЕДІЛЯ
(зел) ХV Неділя звичайна

Яви нам милість і дай нам спасіння.


Послухаю, що Господь Бог скаже, *
бо Він говоритиме про мир для свого народу, для своїх побожних.
Адже Його спасіння близьке до тих, хто Його боїться, – *
аби Його слава оселилася в нашому краї.


Милосердя і правда зустрілися, *
поцілувалися мир і правда:
правда піднялася з землі вгору, *
а справедливість нахилилася з неба.


Тож Господь дасть благо – *
і дасть свій врожай земля наша.
Перед Ним піде правда, – *
своїми кроками ступатиме по дорозі.
Алілуя, алілуя, алілуя.
Отець Господа нашого Ісуса Христа нехай просвітить очі нашого серця,
щоб ми знали, якою є надія нашого покликання.

16 ЛИПНЯ, ПОНЕДІЛОК
(зел) Понеділок ХV звичайного тижня
Або (біл) довільний спомин ПРЕСВЯТОЇ ДІВИ МАРІЇ з гори Кармель

АНТИФОН НА ВХІД
Я в моїй правді Твоє лице побачу * і, проснувшись, насичусь Твоєю славою. (Пор. Пс 17 (16), 15)

Безвинним серцем покажу спасіння.


Я не буду звинувачувати тебе за твої жертви, *
оскільки твої всепалення постійно переді Мною.
Не прийму теляти з твого дому, *
ні козлів із твоєї отари.


Чому ти розповідаєш про Мої постанови, *
чому згадуєш Мій завіт своїми устами?
Ти ж зненавидів повчання *
і повністю Мої слова відкинув.


Ти таке робив, а Я мовчав. І ти вважав, що Я подібний до тебе. *
Я ж докорю тобі й виставлю твої гріхи перед твоїми очима.
Хто приносить жертву подяки, той Мене прославляє: *
і тому, хто крокує непорочним шляхом, Я покажу йому Боже спасіння.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Блаженні переслідувані за правду,
бо їхнє Царство Небесне.

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
Навіть пташина знаходить собі хатку, і ластівка собі гніздечко, * куди кладе своїх писклят: * а я жертовники Твої, Господи сил, Царю мій і мій Боже! * Щасливі, що живуть у Твоїм домі; * вони повіки Тебе хвалять. (Пор. Пс 84 (83), 4-5)



УРОЧИСТІСТЬ ПРЕСВЯТОЇ ДІВИ МАРІЇ БЕРДИЧІВСЬКОЇ, ГОЛОВНОЇ ПОКРОВИТЕЛЬКИ КИЇВСЬКО-ЖИТОМИРСЬКОЇ ДІЄЦЕЗІЇ
Або (біл) довільний спомин ПРЕСВЯТОЇ ДІВИ МАРІЇ з гори Кармель


Ікона Матері Божої Бердичівської належала польському шляхетському родові
Тишкевичів, у 1642 році вони передали її кармелітам босим для нового бердичі-
вського храму. Розміщена у головному вівтарі ікона одразу прославилася своїми
чудами. Тільки у 1643-1648 рр. було зареєстровано 77 зцілень. Київський єпископ
Станіслав Заремба, котрий теж був чудесно оздоровлений завдяки заступництву
Матері Божої Бердичівської, 23 травня 1647 року оголосив ікону чудотворною.
У наступних століттях ікона також славилась благодатями, які отримували через
неї вірні. До 1756 року офіційно було підтверджено та задокументовано 263 чуда.
28 січня 1753 року Папа Бенедикт ХІV видав декрет про коронацію ікони. У 1926
році храм та монастир були конфісковані радянською владою, а ікона служила
одним з експонатів музею революції та атеїзму, що був розташований у верхньому
храмі. В 1941 році, напередодні фашистської навали, у санктуарії в результаті
підпалу виникла пожежа. Є припущення, що тоді згоріла й ікона.
В 1990 р. була написана копія ікони, яку в 1996 р. урочисто освятив блаженний
Йоан Павло ІІ, Папа. 16 липня 1997 року ікона Матері Божої Бердичівської була
представлена вірним у бердичівському санктуарії, а в липні 1998 р. з дозволу Конгрегац
ії Божого культу та дисципліни Таїнств відбулась коронація ікони, яку звершив
правлячий єпископ Київсько-Житомирської дієцезії Ян Пурвінський.
24 червня 2001 року ікона Матері Божої Бердичівської була присутня на Богослуж
інні, котре звершив у Києві під час свого апостольського візиту в Україну
блаженний Йоан Павло ІІ, Папа Римський.

АНТИФОН НА ВХІД Лк 1, 28. 42
Слава Ливану їй буде дана, пишність Кармелю та Шарону. * Вони узрять славу
Господню, сяйво Бога нашого.

Мовиться «Слава во вишніх»
Діво Маріє, прийми нашу шану.


Величає душа моя Господа, *
і дух мій радіє в Бозі, Спасі моїм,
бо він зглянувся на покору слугині своєї; *
ось бо віднині ублажатимуть мене всі роди.
       Велике бо вчинив мені Всемогутній, *
       і святе Його Ім’я.
       Милосердя Його з роду в рід *
       на тих, які страхаються Його.
Він виявив потугу рамена свого, *
розвіяв гордих у задумах їхніх сердець.
Скинув могутніх з престолів, підняв угору смиренних; *
наситив благами голодних, багатих же відіслав з порожніми руками.
       Він пригорнув Ізраїля, слугу свого, *
       згадавши своє милосердя,
       як обіцяв був батькам нашим – *
       Авраамові і його потомству повіки.

ДРУГЕ ЧИТАННЯ
Алілуя, алілуя, алілуя.
Благословенна  Ти, Діво Маріє,
що без смерті отримала пальму мучеництва під хрестом Ісуса.

Мовиться «Вірую»

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ Пор. Лк 2, 51
Марія зберігала всі ті слова у своєму серці.



17 ЛИПНЯ, ВІВТОРОК
(зел) Вівторок ХV звичайного тижня

Бог своє місто заснував навіки.


Великий Господь і вельми прославлений у місті нашого Бога, *
на Його святій горі.
Гора Сіон – прекрасне узвишшя, *
землі всієї радість.


Гора Сіон – північні схили, *
царя великого місто.
В його палацах *
Бог дає себе знати як Притулок.


Бо ось царі зібрались, *
зійшлися разом.
Та побачивши це, вони були вражені, *
збентежились і розбіглись.


Там їх охопив трепет, *
наче біль тієї, яка родить.
Буревієм зі сходу *
Ти нищиш кораблі Тарсійські.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Сьогодні не робіть закам’янілими серця ваші,
але слухайте голос Господній.

18 ЛИПНЯ, СЕРЕДА
(зел) Середа ХV звичайного тижня
Або (біл) довільний спомин св. ЯДВІГИ

Господь народу свого не відкине.


Господи, вони принижують народ Твій, *
спадщину Твою гноблять,
мордують вдову і захожого, *
вигублюють сиріт.


Вони говорять: «Господь не бачить, *
Бог Якова не помітить!»
Тож схаменіться, безумні з народу! *
Безглузді, коли ви розуму наберетесь?


Хіба Той, хто створив вухо, не чує? *
Або хто створив око, не бачить?
Хіба не докорить Той, хто повчає народи, *
хто навчає розуму людину?


Адже Господь свого народу не відкине *
і спадщини своєї не залишить напризволяще,
бо повернеться правда до суду, – *
дотримуються її всі щирі серцем.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Благословенний Ти, Отче, Господи землі і неба,
бо відкрив таємниці Царства немовлятам.

19 ЛИПНЯ, ЧЕТВЕР
(зел) Четвер ХV звичайного тижня

Господь поглянув із неба на землю.


А Ти, Господи, перебуваєш навіки, *
і пам’ять Твоя – з покоління в покоління.
І Ти піднімешся і змилуєшся над Сіоном, *
бо пора його помилувати настала.


Адже Твої раби вподобали його каміння *
і його пил жаліють.
І народи боятимуться Господнього Імені, – *
усі царі землі – Твоєї слави.


Адже Господь Сіон збудує, *
Він з’явиться у своїй славі.
Він зглянувся на молитву нужденних *
і не погордував їхнім благанням.


Нехай це буде записано *
для наступного роду,
і народ, який постане, *
Господа буде хвалити.


Бо Він поглянув з висоти святилища свого, – *
Господь поглянув з неба на землю,
аби почути стогін в’язнів, *
визволити синів, виданих на смерть,


Алілуя, алілуя, алілуя.
Прийдіть до Мене, всі втомлені та обтяжені –
і Я вас облегшу!


20 ЛИПНЯ, П’ЯТНИЦЯ
(зел) П’ятниця ХV звичайного тижня

Ти мою душу вирвав із пут смерті.


Я промовив: *
«У днів моїх половині
відійду я до брам шеолу, *
позбавлений літ моїх решти».


Я сказав: «Я Господа не побачу, *
Господа у живих країні,
я не побачу вже більше нікого *
з-поміж тих, хто живе на світі.


Мою оселю повалили, *
далеко забрали від мене, як намет пастуший.
Немов той ткач, я життя своє згорнув: *
Він відтяв мене від основи.


Господи, на Тебе покладається моє серце, *
нехай оживе дух мій.
Ти мене оздоровиш, *
Ти оживиш мене, Боже».


Алілуя, алілуя, алілуя.
Вівці слухаються голосу Мого,
і Я знаю їх, і вони йдуть за Мною.

21 ЛИПНЯ, СУБОТА
(зел) Субота ХV звичайного тижня
Або (біл) довільний спомин св. ЛАВРЕНТІЯ БРІНДІЗІЙСЬКОГО, пресвітера і Вчителя Церкви


Господи Боже, не забудь про бідних.


Господи, чому Ти стоїш здалека, *
чому таїшся в час скрути?
В гордощах бідного переслідує безбожний; *
хай будуть схоплені у підступах, які замишляли!


Грішник пишається пожаданнями своєї душі, *
і зажерливий себе благословляє.
Грішник у великих гордощах своїх Господа зневажає: *
«Бог не спитає; Бога немає».


Уста його повні прокльонів, підступу і обману; *
під його язиком – зло і безчестя.
Він сидить у засідці в потаємних місцях міста, *
він потай невинного вбиває.


А Ти бачиш. Адже Ти помічаєш біль і страждання, *
щоби передати їх у Твої руки.
Бідний вручив себе Тобі у руки, – *
сироті Ти – допомога.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Бог у Христі примирив світ із собою,
і доручив нам слово примирення.


22 ЛИПНЯ, НЕДІЛЯ
(зел) ХVI Неділя звичайна

АНТИФОН НА ВХІД
Та ось Бог – допомога мені; * Господь – опорою життя мого. * Охоче принесу я Тобі жертву, * прославлю Твоє Ім’я, Господи, бо воно добре! (Пс 54 (53), 6. 8)

Господь – мій Пастир, всього маю вдосталь.


Господь – мій Пастир. Я не матиму недостатку. *
На зелених лугах Він дасть мені відпочити,
Біля тихих вод піклуватиметься про мене; *
мою душу Він обновляє.


Веде мене стежками правди *
ради Імені свого.
Коли я піду навіть долиною смертної тіні, *
не злякаюся зла, бо Ти зі мною.


Твій жезл і Твій посох – *
вони мене втішають.
Переді мною трапезу Ти готуєш *
в присутності тих, які мене тривожать.


Ти намастив мою голову олією, *
переливається моя чаша.
Отож, добро і милосердя супроводжуватимуть мене +
в усі дні життя мого, *
і я поселюся на довгі дні в Господнім домі.

Алілуя, алілуя, алілуя.
Вівці слухаються голосу Мого,
і Я знаю їх, і вони йдуть за Мною.



Немає коментарів:

Дописати коментар