пʼятницю, 19 жовтня 2012 р.

ХРИСТИЯНСЬКИЙ ПІСЕННИК. ПІСНІ ЗА ПОМЕРЛИХ. Тексти.


ХРИСТИЯНСЬКИЙ ПІСЕННИК
Ad experimentum, Видання № 2, Гнівань 2012,  Редакція  О. Яцек Пиль ОМІ, Друкування Олег Баня
У редагуванні пісенника використано тексти пісень із:
- Християнський пісенник, Познань-Гнівань 1995
- Вгору серця, Київ 2006
- Співаймо Господу, Луцьк 2007
- Церковний співаник, Краків 2000
- Laudate Dominum, Гвардійське 2004
- Парафіяльний пісенник, Київ 2006
- Господь моя пісня, Львів 2003
- Тобі співаю, Господи!, Вінниця 1998
- З Марією в дорозі, Кам’янець-Подільський 2000

ПІСНІ ЗА ПОМЕРЛИХ

 

1423. БОЖЕ, ДАЙ МИР ДУШАМ ВІРНИХ (Н 273)

1. Боже, дай мир душам вірних, * Як дітей своїх прийми. * За гріхи та за помилки * Не карай їх, а прости.
2. На хресті страждав Твій Син, * Всі гріхи Він відкупив, * І розбійника, простивши, * В життя вічне допустив.
3. Пресвятою Кров`ю Христа * Бідні душі Ти омий * І з батьківською любов`ю * Брами до небес відкрий.
4. Мати, страждучи, стояла, * У хреста в скорботний час, * Муки Сина розділяла * Не забула грішних нас.
5. Ради хресних ран Христових, * Ради Матері Творця, * Оживи і приведи їх * В радість вічного життя.

1424. БОЖЕ, У ТЕБЕ МИЛОСЕРДЯ ПРОШУ (стор.56)

1425. ВІЧНЕ СПОЧИВАННЯ (Н 318)
Вічне спочивання дай їм (йому, їй), Господи, * І світло віковічне нехай їм (йому, їй) світить.

 

1426. ГОСПОДИ, ПОЧУЙ МОЛИТВИ (Н 258)

1. Господи, почуй молитви, вислухай призив людей, * Душі слуг Твоїх в стражданні Ти прости і пожалій.
2. Їх скорботи і страждання виливаються в мольбі, * Душі їх горять бажанням і зітхають по Тобі.
       3. Господи, почуй молитви, проханнями не погорди, * Від болісних мук й страждання душі назавжди звільни.

 

1427. ГОСПОДЬ, ТВОРЕЦЬ УСІХ ЖИВИХ (Н 261)

1. Господь, Творець усіх живих, * Ти на страждальців подивись. * Отче, спаси дітей своїх, гріхи і сумніви прости. * Від мук чистилища вибав, до Царства радості направ.
2. О, Відкупитель наш, Христос, * Ти з нами жив, з нами страждав, * Один Ти муки світу ніс і душі грішні рятував. * Невже залишиш Ти страждать * Пізнавших Таїнств благодать?
3. І Ти, безсмертний Дух життя, * Дух, утішаючий серця, * Їх душі сяйвом віднови і в сяйві дай пізнать Отця. * А Бог - це Сяйво: знайте всі і в цьому Сяйві нема тьми.
4. О, Матір бідних і сиріт, страждання грішних пом`яни, * І з радісної вишини на душі бідні подивись. * Брами чистилища відкрий, своїм покровом їх накрий.
5. О, сонми Ангелів святих, хай ваших гімнів чистий звук, * Жар незмовкаючих молитв - загасять полум`я страшних мук. * Не будем в горі сльози лить, надії промінь хай блищить.

1428. ЖДУ ЖИТТЯ НОВОГО (Вс 747)
1. Жду життя нового і воскресіння, * Серце Спасителя вірить і жде. * Віра відкриє нам двері спасіння - * Хто любить Господа, знов живе.
2. Жду життя нового і воскресіння, * Мертвії встануть з живими на суд, * Праведних сонми з урочистим співом * В Царство Христове щасливі ввійдуть.
3. Жду життя нового і воскресіння, * Там, де блаженству не буде кінця, * Жду серцю радості, жду я спасіння, * Жду, що вернуся до дому Отця.
1429. МИ ВЖЕ ТВОЄ ТІЛО (Вс 748)
1. Ми вже твоє тіло до гробу зложили * Бачимо востаннє тебе у могилі, * А душа твоя в тім світі пішла Господа зустріти, * Суд Його прийняти.
2. Молим Тебе щиро, Боже наш єдиний, * Ти прости людині всі її провини, * Тебе в небі хай вітає * Зі святими прославляє * І за нас благає.
3. Всі ми християни і бачимо нині: * Ми лиш перехожі у цій сліз долині, * Про день судний пам’ятаймо, * Гріхи визнаваймо.

1430. НИНІ МОЮ ДУШУ (Н 438)
Пр. Нині мою душу довіряю Тобі, * Мій Створителю і найкращий Отче. * В дім повертаюсь, як стомлений паломник, * А Ти з любов'ю прийми мене знову.
1. Стану перед Творцем і моїм Богом, * Він мене з любові покликав до існування. * Вдихнув свого Духа, створив на свій образ. * Як власну дитину знав мене по імені.
2. Соромно мені, коли я перед Тобою, * Так неподібний, Боже мій, до Тебе. * Не карай мене Боже дуже суворо. * Бо я є справді Твоя дитина.
3. Вже закінчилася моя мандрівка. * Для моїх очей згасло сонце землі. * В Тобі, мій Господи, знайду вічний спокій. * Ти будеш для мене незгасним світлом.

1431. О, БОЖЕ, БОЖЕ (Вс 749)
1. О, Боже, Боже до Тебе прагне завжди душа моя. * Тебе пізнати, з Тобою бути – це є найбільша моя мета.
Пр. Милий Ісусе, нас не розлучать ні злії люди, ні сама смерть. * Бо мене кличе любов велика, * Сповнює душу мою ущерть.
2. О, моя смерте, тебе стрічаю * І не боюся тебе тепер. * Бо ти з Ісусом мене з’єднаєш, * Який за мене на хресті вмер.
3. Вмер і воскреснув Він із могили, * Своєю смертю смерть переміг. * І всіх, хто вірить й живе для Нього, * Вже не лякає смерті поріг.
4. О, як бажаю я вийти з тіла * Й мешкати завжди там, де Господь, * Як я чекаю зустічі з небом, * Що мене звільнить з земних скорбот.

1432. О, МОГУТНІЙ ЦАРЮ ХРИСТЕ (Н 399)
1. О, могутній Царю Христе, * Ти Отця свого на славу * І для нашого спасіння * Переміг всесильність смерті.
2. Ти, прийнявши людську слабкість, * Сатані завдав поразки, * І своєю смертю знищив * Смерть, що він приготував нам.
3. Повен сяйва встав із гробу, * Й через силу тайни Пасхи * Ти оновлюєш життя в нас, * Бо гріхи нас убивають.
4. Життєдайну дай нам ласку, * Щоб застати нас готових * З ліхтарем в руках яскравим, * Як до нас Ти прийдеш вдруге.
5. Ти введи, Суддя ласкавий, * Нас у світло й мир правічний, * Бо Тобі ми вже належим * Міццю віри і любові.
6. Також тих поклич до себе, * Хто, відходячи зі світу, * Прагне бути в Твоїм Домі, * Щоб Тебе хвалити вічно. Амінь.

 

1433. РЕКВІЄМ

Пр. Requiem aeternam dona eis Domine * et lux perpetua luceat eis.
1. Господь життя воскреслий перервав смерті круг. * Він смертю пута смерті навік розірвав. * Зірве також нашого рабства ланцюг.
2. Господь життя всевладний був в гробі три дні, * Як вкинуте глибоко зерно до ріллі. * Пробудяться ті, що лежать у смертнім сні.

 

1434. ХОЧУ БАЧИТИ БОГА (Вс 750)

 Пр. Хочу бачити Бога! Хто ж вогонь цей загасить, * Мерехтінням небесним тьмяну душу прикрасить? * І мережить надія понівечене серце і ластиться, як промінь, * Й шепотить про безсмертя.
1. Там є істинне щастя, що не тужить, не плаче. * Понад радість зрадіє той, хто Бога побачить. * Наче ластівка в небі зі світанком заграє, * Зодягнеться розкішно, понад сонце засяє.
2. Там є істинне світло, без мороку і тіні. * Понад ясність ясніший діамант в Божій скрині. * Мов невіста в палатах молодого стрічає, * Щиро-щиро сміється, мов голубка зітхає.
3. Там є істинна святість, є сенс прагнення мого. * Понад всяку дорогу хочу бачити Бога. * Від створіння відмежусь, кроком в вічність - від свого, * Ні на мить не залишусь за надії порогом.

1435. ХРИСТЕ, НАДІЄ СПАСІННЯ (Н 399)
1. Христе, надіє спасіння, * Вічне життя й воскресіння, * До Тебе в смертну годину * Очі й серця ми підносим.
2. Знаєш Ти страх перед смертю, * Бо зносив сам тяжкі муки, * Голову тихо схиливши, * Духа віддав Ти Отцеві.
3. Взяв Ти на себе з любові * Болі і смуток людини, * А всіх, хто з Тобою страждає, * Просиш Отця – обійняти.
4. Ти, на хресті розіп’ятий, * Руки простяг так широко, * Щоб ті, хто в муках вмирає, * До Твого серця припали.
5. Ти, сатану перемігши, * Браму відкрив нам небесну. * Господи, дай нам розраду * І життя вічне по смерті.
6. Дай життя й тим, котрих тіло * Спить вже в безмірнім спокої, * Збудяться хай в Твоїм світлі, * Щоб Тебе славити вічно. Амінь.

1436. ХРИСТЕ ПОСПІШИ (Вс 752)
1. Христе, поспіши, приятель наш спить! * Пробуди зі сну, поверни красу, * Щоб прийняв життя, наче немовля. * Хай бринить сльоза смутна й радісна, * Адже ж в небесах не панує страх, * Бо в Твоїх все буде руках.
2. Христе, поспіши, приятель наш спить! * Вічну радість дай, приведи у Рай, * Щоб зустрів весну вічну і благу. * Хай розлука ця швидко скінчиться, * Час страждань мине і візьмеш мене, * Щоби славив вічно Тебе!
3. Христе, поспіши, приятель наш спить! * Тугу прожени, благодать зішли, * Із Твоїх щедрот щоб черпнув води * І взяв рушника, підперезався, * На коліна став й ноги умивав, * Приклад бо такий Ти нам дав!
4. Христе, поспіши, приятель наш спить! * Ти надію дав, як із мертвих встав, * Щоб повірив я у Твої слова, * Що прийшов єси, щоб мене спасти, * А в останній час воскресив і нас! * Будь же славен Ти повсякчас!

1437. ЧЕКАЮ МАЙБУТНЬОГО ЖИТТЯ (Н 273)

1. Чекаю майбутнього життя і воскресіння, * Серце Спасителю вірить і чекає. * Віра відкриє нам брами спасіння, * Хто любить Господа - знову буде жить.
2. Чекаю майбутнього життя і воскресіння, * І мертві стануть з живими на суд. * Праведних сонми з урочистим співом * В Царство Христове, радіючи ввійдуть.
3. Чекаю майбутнього життя і воскресіння, * Там щастю безмежному не буде кінця, * Чекаю на радість і відродження, * Чекаю повернення у дім Отця.

1438. ШВИДКОПЛИННЕ І МІЗЕРНЕ (Bc 754)

1. Швидкоплинне і мізерне * Випало життя нам: * Миттю нас туманом вкриє * І мінеться, наче мрія, * Як туманом щезне мрія.
2. Швидкоплинний і мізерний * День життя людського: * Як гірський потік несеться - * Все пройде і все минеться - * Ось життям людським що зветься.
3. Швидкоплинна і мізерна * Ти, красо людськая * Так, як квітка облітає, * Коли вітер з нею грає - * Ось, що ця краса ховає.
4. Швидкоплинне і мізерне * Щастя чоловіче: * В небі крутиться, як пір`я * Не впаде нам на подвір`я - * Ось таке йому довір`я.
5. Швидкоплинні і мізерні * Всі скарби земнії: * Все ржавіє і тускніє, * Все земля собою вкриє - * Ось як нас той скарб зігріє.
6. Швидкоплинна і мізерна * Ти людська гордине: * Вбравшись в пурпурові шати * Ось павич сидить пихатий - * Та несуть його ховати.
7. Швидкоплинні і мізерні * Всі діла людськії: * Лише той, хто служить Богу, * До життя знайде дорогу - * Справить смерті перемогу.

1439. Я ВОСКРЕСІННЯ І ЖИТТЯ (Н 339)

Я є воскресіння і життя. * Хто вірить у Мене, хоч і помре, буде жити. * І кожний, хто живе й вірить у Мене, - не помре повік.

1440. SALVE REGINA (Н 185; 187)
Salve Regina, Mater Misericordiae, * Vita, dulcedo, et spes nostra, salve. * Ad te clamamus, exules filii Hevae. * Ad te suspiramus, * Gementes et flentes in hac lacrimarum valle. * Eia ergo, * Advocata nostra, illos tuos misericordes oculos ad nos converte. * Et Jesum, benedictum fructum ventris tui, * Nobis post exilium ostende. * O, clemens, o, pia, o, dulcis Virgo Maria!

Витай, Царице, Мати Милосердя! * Життя, насолодо і надіє наша, витай! * До Тебе взиваємо ми, вигнанці, потомки Єви; * По Тобі зітхаємо, тужимо і плачемо у цій сліз долині.
Тому, Заступнице наша, просимо: * Зверни на нас милосердні очі Твої, * Та Ісуса, благословенний плід утроби Твоєї, * Покажи нам по цьому вигнанні. * О, ласкава, о, милосердна, * О, солодка Діво Маріє!




Немає коментарів:

Дописати коментар