понеділок, 1 жовтня 2012 р.

2-10 жовтня. Псалми звичайного періоду.


2 ЖОВТНЯ, ВІВТОРОК
СВЯТИХ АНГЕЛІВ-ХРАНИТЕЛІВ
(біл) Обов’язковий спомин
Пс 91
Небесним духам Бог нас дав під захист.


Хто живе під захистом Всевишнього, *
той перебуватиме під покровом Всемогутнього.
Я скажу Господу: «Ти – мій притулок, моя твердиня, мій Бог.*
Я на Нього покладатиму надію».

Бо Він визволить тебе від пастки мисливця *
і від згубної пошесті.
Своїм крилом Він закриє тебе, *
ти заховаєшся під Його крилами:

Його істина – щит і зброя.
Ти не злякаєшся нічного страхіття, *
ні стріли, що летить удень, Чуми, що підкрадається в темряві, *
ні пошесті, що сіє смерть опівдні.

На тебе не найде зло, *
і лихоліття не наблизиться до твого намету.
Адже своїм ангелам накаже про тебе, *
щоби берегли тебе на всіх дорогах твоїх.

Алілуя, алілуя, алілуя.
Благословіть Господа, всі сили Його,
що служите Йому і виконуєте Його волю.

3 ВЕРЕСНЯ, СЕРЕДА
Пс 88, 10бв-11. 12-13. 14-15
Моя молитва хай дійде до Тебе.


Увесь день я кликав до Тебе, Господи, *
простягав до Тебе свої руки.
Хіба Ти зробиш чудо для мертвих? *
Хіба встануть духи мертвих, хіба будуть вони Тебе прославляти?

Чи хтось у гробі розповідатиме про Твоє милосердя, – *
на місці знищення – про Твою правду?
Хіба в темряві знатимуть про Твої діла дивовижні, *
 і в забутій землі – про Твою справедливість?

Я ж, Господи, закликав до Тебе, *
і вранці моя молитва полине до Тебе.
Господи, чому відкидаєш мою душу, *
і відвертаєш від мене своє обличчя?

Алілуя, алілуя, алілуя.
Я все визнаю за втрату і за сміття вважаю,
аби здобути Христа, і виявитися в Ньому.

4 ВЕРЕСНЯ, ЧЕТВЕР
СВ. ФРАНЦИСКА АССІЗЬКОГО
(біл) Обов’язковий спомин

Джованні Бернардоне, що народився в Ассізі в 1182 році, був сином заможного купця. Батьки звали його Франческо. В юні літа він вів безтурботне життя, але під впливом Божої благодаті полишив його і вибрав цілковиту вбогість. Коли навколо нього зібралися однодумці, він заснував орден Братів Менших, який займався мандрівним проповідництвом. Згодом, із допомогою св. Клари, він заснував жіночий орден, що був названий другим орденом, і, нарешті, заснував третій орден для покутуючих мирян (терціярії). Своїм прикладом і заснованими інституціями св. Франциск дуже вплинув на духовне і мистецьке життя середньовіччя. Наприкінці життя на горі Верні він отримав стигмати Господніх страстей. Помер в Ассізі 3 жовтня 1226 року і через два роки був канонізований.

Або (бід) Перший четвер місяця
Меса про священицькі покликання, (стор. )
Пс 27, 7-8аб. 8в-9абв. 13-14
Господні блага прагну я узріти.


Почуй, Господи, мій голос, коли я буду взивати, *
помилуй мене і відізвись до мене.
В Тобі сказало моє серце: *
«Шукайте Мого обличчя».

Тож я, Господи, шукатиму Твого обличчя! *
Не відверни від мене свого обличчя,
не відвертайся від раба свого в гніві. *
Будь моїм помічником, не покидай мене, мій Боже!

Я ж маю надію побачити Господні блага у живих країні. *
З нетерпінням чекай на Господа, будь мужнім.
Хай зміцняється твоє серце – *
очікуй Господа з нетерпінням!

Алілуя, алілуя, алілуя.
Наблизилося Царство Боже.
Покайтеся і віруйте в Євангеліє!

5 ЖОВТНЯ, П’ЯТНИЦЯ
(зел) П’ятниця ХХVI звичайного тижня
Або: (біл) Перша п’ятниця місяця
Меса: про Найсвятіше Серце Ісуса (стор. )
Пс 139, 1-3. 7-8. 9-10. 13-14аб
Боже, веди нас вічними шляхами.


Господи, Ти мене випробував і вивчив. Ти знаєш, коли я сідаю і коли я встаю, *
у задуми мої Ти заздалегідь вникнув.
Ти дослідив мої подорожі і мій відпочинок, *
Тобі відомі всі мої дороги.

Куди піду від Твого Духа *
і куди втечу від Твого обличчя?
Якщо підіймуся на небо, – Ти там. *
Якщо зійду в шеол, – і там Ти, Боже.

Коли б я піднявся на крилах світанку *
і на краю землі поселився, –
то й там Твоя рука мене попровадить, *
мене втримає Твоя правиця.

Адже Ти створив моє нутро, – *
сформував мене в лоні матері моєї.
Я Тебе прославляю, *
бо Ти створив мене вельми дивовижним.

Алілуя, алілуя, алілуя.
Сьогодні не робіть закам’янілими серця ваші,
але слухайте голос Господній.

6 ЖОВТНЯ, СУБОТА
(зел) Субота ХХVI звичайного тижня
Або (біл) довільний спомин св. БРУНО, пресвітера
Св. Бруно народився в Кельні близько 1035 року. Закінчивши навчання у Паризькому університеті, він став каноніком у Кельні, а з часом в Реймсі. Залишивши світ, він заснував у диких пустирях Шартрез під Греноблем суворий орден Картезіанців, що був присвячений покаянню і молитві. Папою Урбаном ІІ, своїм старшим учнем, він був викликаний до Риму, де провів чотири роки. Отримавши дозвіл повернутися до контемпляційного життя, він заснував другий монастир свого ордену в Ля Тор у Калабрії, де й помер 6 жовтня 1101 року.
Або: (біл) Перша субота місяця
Меса про Непорочне Серце Пріснодіви Марії (стор. )
Пс 119, 66 і 71. 75 і 91. 125 і 130
Хай нас осяє блиск Твого обличчя.

Навчи мене доброти, розуму і знання, *
бо Твоїм заповідям я вірю.
Добре мені, що я був упокорений, – *
тому Твоїх настанов я навчаюсь.

Зрозумів я, Господи, що Твої присуди правильні, *
і що Ти принизив мене справедливо.
За Твоєю постановою вони існують сьогодні, – *
адже все Тобі служить.

Я Твій раб. Дай мені розуміння, *
щоб я пізнав Твої свідчення, Боже.
Твої слова, відкрившись, несуть світло *
і недосвідчених мудрими роблять.

Алілуя, алілуя, алілуя.
Благословенний Ти, Отче, Господи  землі і неба,
бо відкрив таємниці Царства немовлятам.

7  ЖОВТНЯ, НЕДІЛЯ
(зел)  ХХVIІ Неділя звичайна

АНТИФОН НА ВХІД
Господи, усе підлягає Твоїй владі * й ніхто не може противитися Твоїй волі. * Бо Ти ж створив усе: * небо і землю, і будь-що існує у небесних просторах. * Ти є Господом Всесвіту. (Пор. Ест 4, 17 (Вульг.))

Мовиться «Слава во вишніх»
Пс 128, 1-2. 3. 4 і 6 (Р.: пор. 5)
Хай всі дні наші Бог благословляє.

Блаженний кожний, хто Господа боїться, *
хто Його дорогами ходить.
Ти плоди своїх рук споживати будеш. *
Щасливий ти – і буде тобі добре.

Твоя дружина – як родюча лоза виноградна *
при стінах твого дому.
Твої сини – наче нові оливкові галузки *
навколо твого столу:

Ось такою благословенною буде людина, яка Господа боїться. *
Нехай поблагословить тебе Господь із Сіону,
щоби ти бачив добробут Єрусалима в усі дні життя свого. *
Ти побачиш синів своїх синів. Мир для Ізраїля!

Алілуя, алілуя, алілуя.
Коли любимо одне одного, то в нас Бог перебуває,
і Його любов у нас – досконала.

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
Благий Господь до того, хто Його чекає; * до душі, яка Його шукає. (Пл. Єр 3, 25)


8 ЖОВТНЯ, ПОНЕДІЛОК
(зел) Понеділок ХХVIІ звичайного тижня
Пс 111, 1-2. 7-8. 9 і 10в

Бог про завіт свій завжди пам’ятає.


Я буду прославляти Господа всім серцем *
у раді праведних і в громаді.
Великі діла Господні, *
їх прагнуть усі, які їх люблять.

Діла Його рук – правда і правосуддя. *
Всі Його заповіді вірні,
скріплені на віки вічні, *
засновані на справедливості та правді.

Він послав визволення народові своєму, *
встановив свій завіт навіки.
Святе й грізне Його Ім’я! *
Його хвала перебуває навіки.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Йн 13, 34
Алілуя, алілуя, алілуя.
Нову заповідь даю вам,
щоб ви любили один одного, як Я полюбив вас.

9 ЖОВТНЯ, ВІВТОРОК
(зел) Вівторок ХХVIІ звичайного тижня
Або (черв) довільний спомин св. ДІОНІСІЯ, єпископа, і сподвижників, мучеників
Св. Діонісій, перший єпископ Парижа, був одним з шести єпископів, посланих Папою Фабіаном до Галії в середині ІІІ століття. Він був закатований із пресвітером Рустиком і дияконом Елевтерієм на пагорбі, який з часом назвали Монмартр.
Або (біл) довільний спомин св. ЙОАНА ЛЕОНАРДІ, пресвітера
Святий шукає Бога; також він шукає людину, щоб наблизити її до Бога. Йоан Леонарді (1541 – 1609) прагнув служити людям як фармацевт, але тоді він піклувався б лише про тіло. Продовжуючи пошуки, він вирішив стати священиком, щоб піклуватися також про людську душу. Він працював серед дітей, проголошував Христа в лікарнях та в’язницях, навчав місіонерів. Йоан Леонарді зібрав навколо себе братів, з яких виникла Конгрегація Кліриків Божої Матері. Багатьма способами він служив Господу, з довірою долаючи перешкоди, бо святий це той, хто не втомлюється шукати Бога.
Пс 139, 1-3. 13-14а. 14бв-15
Боже, веди нас вічними шляхами.


Господи, Ти мене випробував і вивчив. Ти знаєш, коли я сідаю і коли я встаю, *
у задуми мої Ти заздалегідь вникнув.
Ти дослідив мої подорожі і мій відпочинок, *
Тобі відомі всі мої дороги.

Адже Ти створив моє нутро, – *
сформував мене в лоні моєї матері.
Я Тебе прославляю, *
бо Ти створив мене вельми дивовижним.

І дивовижними є Твої діла, – моя душа це дуже добре знає. *
Не були приховані від Тебе мої кості,
коли творився я у тайні, – *
коли в земних глибинах моє єство формувалось.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Блаженні ті, які слухають Боже слово
і його зберігають!


10 ЖОВТНЯ, СЕРЕДА
 (зел) Середа ХХVIІ звичайного тижня
Пс 117 (Р.: пор. Мк 16, 15)
Добру Новину всій землі звіщайте.
Або: Алілуя.


Хваліть Господа, всі народи! *
Прославте Його, всі люди,
Бо утвердилося над нами Його милосердя, *
і Господня правда перебуває навіки.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Ми одержали Духа синівства,
яким кличемо: «Авва, Отче!»


Немає коментарів:

Дописати коментар