вівторок, 3 грудня 2013 р.

Початок року А. Псалми на грудень. Адвент 2013РБ.

1 ГРУДНЯ, НЕДІЛЯ

(фіол) І Неділя Адвенту  (Рік “А”)
Не мовиться “Слава во вишніх”.
ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Іс 2, 1-5
Читання з Книги пророка Ісаї.


Пс 122, 1-2. 4-5 6-7. 8-9
У дім Господній з радістю ходімо.


Я зрадів, коли мені сказали: *
«Ходімо до Гос­поднього дому!»
Наші ноги стояли *
в твоїх брамах, Єрусалиме.
Туди приходили племена, племена Господні, *
як свідчення для Ізраїля, щоби славити Ім’я Господнє.
Адже там встановлено престоли для суду, *
престоли для дому Давида.
Просіть миру для Єрусалима, – *
мир тим, хто тебе любить!
Нехай буде мир у твоїх мурах *
і достаток у твоїх твердинях.
Задля моїх братів і моїх ближніх *
я говоритиму: «Мир у тобі хай буде!»
Заради дому Господа, нашого Бога, *
я шукатиму для Тебе блага.
ДРУГЕ ЧИТАННЯ
Рим 13, 11-14а
Читання з Послання святого апостола Павла до римлян.

Пс 85, 8
Алілуя, алілуя, алілуя.
Вияви нам, Господи, своє милосердя
і подай нам своє спасіння.

ЄВАНГЕЛІЄ
Мт 24, 37-44
† Читання святого Євангелія від Матея.




Мовиться “Вірую”.

2 ГРУДНЯ, ПОНЕДІЛОК

(фіол) Понеділок I тижня Адвенту

ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Іс 4, 2-6
Читання з Книги пророка Ісаї.

Пс 122, 1-2. 3-4а. 4б-5. 6-7. 8-9
У дім Господній з радістю ходімо.


Я зрадів, коли мені сказали: *
«Ходімо до Гос­поднього дому!»
Наші ноги стояли *
в твоїх брамах, Єрусалиме.
Єрусалиме, ти збудований як місто, *
з яким пов’язаний кожний,
бо туди приходили племена, *
племена Господні,
як свідчення для Ізраїля, *
щоби славити Ім’я Господнє.
Адже там встановлено престоли для суду, *
престоли для дому Давида.

Просіть миру для Єрусалима, – *
мир тим, хто тебе любить!
Нехай буде мир у твоїх мурах *
і достаток у твоїх твердинях.
Задля моїх братів і моїх ближніх *
я говоритиму: «Мир у тобі хай буде!»
Заради дому Господа, нашого Бога, *
я шукатиму для Тебе блага.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Пор. Пс 80, 4
Алілуя, алілуя, алілуя.
Прийди і визволи нас, Господи, наш Боже,
яви нам своє обличчя – і ми спасемось.


ЄВАНГЕЛІЄ
Мт 8, 5-11
† Читання святого Євангелія від Матея.


3 ГРУДНЯ, ВІВТОРОК
СВ. ФРАНЦИСКА КСАВЕРІЯ, ПРЕСВІТЕРА

(біл) Обов’язковий спомин
ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Іс 11, 1-10
Читання з Книги пророка Ісаї.
Пс 72, 1-2. 7-8. 12-13. 17
За днів Господніх буде мир повіки.


Боже, дай свій суд цареві, – *
і синові царя свою справедливість,
щоб він судив у справедливості народ Твій *        
і судом праведним – Твоїх убогих.             
За його днів процвітатиме справедливість і буде мир тривалий, – *
доки не зникне місяць.
І він буде панувати від моря і до моря, *
і від ріки аж до краю світу.
Бо він визволить знедоленого, що голосить, – *
убогого, в якого помічника немає.
Він змилосердиться над бідним й убогим, *
і спасе душі нужденних.
Нехай благословиться його ім’я навіки, *
його ім’я перебуватиме, доки існує сонце.
В ньому будуть благословенні всі земні народи, – *
всі люди назвуть його блаженним.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Алілуя, алілуя, алілуя.
Ось Господь наш прийде у потузі
і просвітлить очі слуг своїх.

ЄВАНГЕЛІЄ
Лк 10, 21-24
† Читання святого Євангелія від Луки.

4 ГРУДНЯ, СЕРЕДА
(фіол) Середа I тижня Адвенту
Або (біл) довільний спомин св. ЙОАНА ДАМАСКИНА, пресвітера
і Вчителя Церкви
ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Іс 25, 6-10а
Читання з Книги пророка Ісаї.
Пс 23, 1-3а. 3бв-4аб. 4вг-5аб. 5вг-6
Я оселюся у Господнім домі.


Господь – мій Пастир. Я не матиму недостатку. *
На зелених лугах Він дасть мені відпочити,
Біля тихих вод піклуватиметься про мене; *
мою душу Він обновляє.
Веде мене стежками правди *
ради Імені свого.
Коли я піду навіть долиною смертної тіні, *
не злякаюся зла, бо Ти зі мною.
Твій жезл і Твій посох – *
вони мене втішають.
Переді мною трапезу Ти готуєш *
в присутності тих, які мене тривожать.
Ти намастив мою голову олією, *
переливається моя чаша.
Отож, добро і милосердя супроводжуватимуть мене +
в усі дні життя мого, *
і я поселюся на довгі дні в Господнім домі.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Алілуя, алілуя, алілуя.
Ось Господь прийде, щоб спасти народ свій;
блаженні ті, які готові вийти Йому назустріч.

ЄВАНГЕЛІЄ
Мт 15, 29-37
† Читання святого Євангелія від Матея.

5 ГРУДНЯ, ЧЕТВЕР
(фіол) Четвер I тижня Адвенту

Або: Перший четвер місяця

Меса про священицькі покликання (стор. 102)
ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Іс 26, 1-6
Читання з Книги пророка Ісаї.
Пс 118, 1 і 8-9. 19-21. 25-27а
Благословен, хто йде в Ім’я Господнє.
Або: Алілуя.


Прославляйте Господа, адже Він добрий, *
бо Його милосердя навіки.
Краще покладатися на Господа, ніж надіятися на людину. *
Краще шукати притулку в Господа, ніж надіятися на можновладців.
Відчиніть мені праведності брами: *
увійшовши ними, я буду Господа прославляти.  
Це Господня брама, нею ввійдуть праведні. *
Прославлятиму Тебе, бо Ти мені дав відповідь і став мені порятунком.
О Господи, спаси! О Господи, пош­ли успіх! *
Благословенний той, хто йде в Ім’я Господнє!
Ми благословляємо вас з Господнього дому. *
Бог – Господь, Він освітив нас.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Іс 55, 6
Алілуя, алілуя, алілуя.
Шукайте Господа, доки Його знайти можна!
Взивайте до Нього, доки Він близько!

ЄВАНГЕЛІЄ
Мт 7, 21. 24-27
† Читання святого Євангелія від Марка.

6 ГРУДНЯ,  П’ЯТНИЦЯ


(фіол) П’ятниця І тижня Адвенту

Або (біл) довільний спомин св. МИКОЛАЯ, єпископа
Або (біл) Перша п’ятниця місяця

Меса про Найсвятіше Серце Ісуса (стор. 101)
ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Іс 29, 17-24
Читання з Книги пророка Ісаї.
Пс 27, 1. 4. 13-14
Бог – моє світло і моє спасіння.


Господь – моє світло і мій Спаситель. *
Кого мені боятись?
Господь – мого життя твердиня. *
Кого мені лякатись?
Одного просив я в Господа, одного буду прагнути: *
щоби протягом усього мого життя я перебував у Господньому домі,
бачив красу Господню *
і оглядав Його святиню.
Я ж маю надію побачити Господні блага у живих країні. *
З нетерпінням чекай на Господа, будь мужнім,
нехай зміцняється Твоє серце – *
очікуй Господа з нетерпінням!

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Алілуя, алілуя, алілуя.
Ось Господь наш прийде у потузі
і просвітлить очі слуг своїх.

ЄВАНГЕЛІЄ
Мт 9, 27-31
† Читання святого Євангелія від Матея.

7 ГРУДНЯ, СУБОТА
СВ. АМВРОСІЯ, ЄПИСКОПА І ВЧИТЕЛЯ ЦЕРКВИ
(біл) Обов’язковий спомин
Або: (біл) Перша субота місяця
Меса про Непорочне Серце Пресвятої Діви Марії (стор. 102)
ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Іс 30, 19-21. 23-26
Читання з Книги пророка Ісаї.
Пс 147, 1-2. 3-4. 5-6
Благословенний, хто чекає Бога.
Або: Алілуя.


Хваліть Господа, адже це добре співати нашому Богу, *
солодко хвалу Йому воздати.
Господь Єрусалим будує, *
розсія­них з Ізраїля збирає.
Він лікує розбитих серцем, *
перев’язує їхні рани.
Він кількість зірок рахує *
і всіх їх по імені називає.
Великий Господь наш, і міць Його велика, *
і мудрості Його меж немає.
Господь підтримує смиренних, *
а гріш­них аж до землі покоряє.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Іс 33, 22
Алілуя, алілуя, алілуя.
Господь – суддя наш; Господь – наш законодавець;
Господь – цар наш; Він дасть нам спасіння.

ЄВАНГЕЛІЄ
Мт 9, 35 – 10, 1. 5. 6-8
† Читання святого Євангелія від Матея.

8 ГРУДНЯ, НЕДІЛЯ

(фіол) ІІ Неділя Адвенту
Не мовиться «Слава во вишніх».
ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Іс 11, 1-10
Читання з Книги пророка Ісаї.
Пс 72, 1-2. 7-8. 12-13. 17
За днів Господніх буде мир повіки.


Боже, дай свій суд цареві, – *
і синові царя свою справедливість,
щоб він судив у справедливості народ Твій *
і судом праведним – Твоїх убогих.
За його днів процвітатиме справедливість і буде мир тривалий, – *
доки не зникне місяць.
І він буде панувати від моря і до моря, *
і від ріки аж до краю світу.
Бо він визволить знедоленого, що голосить, – *
убогого, в якого помічника немає.
Він змилосердиться над бідним й убогим, *
і спасе душі нужденних.
Нехай благословиться його ім’я навіки, *
його ім’я перебуватиме, доки існує сонце.
В ньому будуть благословенні всі земні народи, – *
всі люди назвуть його блаженним.

ДРУГЕ ЧИТАННЯ
Рим 15, 4-9
Читання з Послання святого апостола Павла до римлян.
Лк 3, 4. 6
Алілуя, алілуя, алілуя.
Приготуйте дорогу Гос­подню, вирівняйте Його стежини;
кожна людина побачить Боже спасіння!
ЄВАНГЕЛІЄ
Мт 3, 1-12
† Читання святого Євангелія від Матея.
Мовиться “Вірую”.
9 ГРУДНЯ, ПОНЕДІЛОК


НЕПОРОЧНОГО ЗАЧАТТЯ ПРЕСВЯТОЇ ДІВИ МАРІЇ
(біл) Урочистість
Мовиться «Слава во вишніх».
ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Бут 3, 9-15. 20
Читання з Книги Буття
Пс 98
Співайте Богу – чудеса Він творить.


Заспівайте Господу нову пісню, *
бо Він зробив чудеса.
Мені принесла спасіння Його правиця, *
Його свята рука.
Господь явив своє спасіння, – *
перед очима народів відкрив свою правду.
Він згадав свою милість і свою правду *
домові Ізраїля.
Всі кінці землі побачили *
спасіння нашого Бога.
Вигукуй Господу, вся земле, – *
вигукуйте радісно, співайте і грайте!

ДРУГЕ ЧИТАННЯ
Еф 1, 3-6. 11-12
Читання з Послання святого апостола Павла до ефесян.
Лк 1, 28
Алілуя.алілуя, алілуя.
Радій, сповнена благодаті! Господь з тобою,
благословенна ти між жінками.

ЄВАНГЕЛІЄ
Лк 1, 26-38
† Читання святого Євангелія від Луки.
Мовиться “Вірую”.
10 ГРУДНЯ, ВІВТОРОК


(фіол) Вівторок ІІ тижня Адвенту
ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Іс 40, 1-11
Читання з Книги пророка Ісаї.
Пс 96, 1-2. 3 і 10ав. 11-12аб. 12в-13
Ось Господь Бог наш прийде у потузі.


Заспівайте Господу нову пісню! *
Співай Господу, вся земле!
Співайте Господу, благословляйте Його Ім’я, *
день у день сповіщай­те про Його спасіння.
Звістіть між народами Його славу, *
серед усіх племен –Його діла дивовижні.
Сповістіть між народами: «Господь воцарився!» *
Він справедливо буде судити народи!
Нехай веселиться небо, *
нехай земля радіє!
Нехай збуриться море і все, що його наповняє. *
Нехай рівнина і все, що на ній, радіє!
Тоді радітимуть усі дерева в лісі перед обличчям Господа: *
бо Він йде, – бо йде Він судити землю!
Він справедливо судитиме Всесвіт, *
і народи – за правдою своєю.
СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Алілуя, алілуя, алілуя.
Близько день Господній;
ось Він приходить, щоб спасти нас.

ЄВАНГЕЛІЄ
Мт 18, 12-14
† Читання святого Євангелія від Матея.
11 ГРУДНЯ, СЕРЕДА

(фіол) Середа ІІ тижня Адвенту
Або (біл) довільний спомин св. ДАМАЗІЯ І, Папи
ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Іс 40, 25-31
Читання з Книги пророка Ісаї.
Пс 103, 1-2. 3-4. 8 і 10
Слав, душе, Бога, Господа святого.


Благослови, душе моя, Господа *
і, все нутро моє, – Його святе Ім’я.
Благослови, душе моя, Господа *
і не забувай усі Його благодіяння.
Він прощає всі твої провини, *
оздоровляє всі твої хвороби.
Він визволяє твоє життя від могили, *
щедрістю і милосердям Він тебе вінчає.
Господь щедрий і милосердний, *
довготерпеливий і багатомилостивий.
Він не вчинив нам згідно з нашими гріхами, *
за нашими провинами не відплатив нам.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Алілуя, алілуя, алілуя.
Ось Господь прийде, щоб спасти народ свій;
блаженні ті, які готові вийти Йому назустріч.

ЄВАНГЕЛІЄ
Мт 11, 28-30
† Читання святого Євангелія від Матея.
12 ГРУДНЯ, ЧЕТВЕР

(фіол) Четвер ІІ тижня Адвенту
Або (біл) довільний спомин ПРЕСВЯТОЇ ДІВИ МАРІЇ Гваделупської
Іс 41, 13-20
Читання з Книги пророка Ісаї.
Пс 145, 1 і 9. 10-11. 12-13аб
Бог – милостивий, довготерпеливий.


Я буду величати Тебе, мій Боже і Царю! *
Буду благословляти Твоє Ім’я на віки вічні.
Господь до всіх добрий; *
Його щедроти – на кожному Його ділі.
Тебе, Господи, усі Твої діла будуть прославляти, *
Тебе усі Твої праведники будуть благословляти.
Вони розголошуватимуть славу Твого царства *
і розповідатимуть про Твою могутність,
Щоб об’явити людським синам про Твою силу *
та славу величі Твого царства.
Твоє царство – царство на всі віки, *
Твоє панування – на всі роди і покоління.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Пор. Іс 45, 8
Алілуя, алілуя, алілуя.
Розлийтесь, небеса, згори росою, і нехай хмари дощем Праведного виллють!
Нехай відчиниться земля і Спасителя на світ видасть.

ЄВАНГЕЛІЄ
Мт 11, 11-15
† Читання святого Євангелія від Матея.

13 ГРУДНЯ, П’ЯТНИЦЯ
СВ. ЛУЦІЇ, ДІВИ І МУЧЕНИЦІ

(черв) Обов’язковий спомин

ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Іс 48, 17-19
Читання з Книги пророка Ісаї.
Пс 1, 1-2. 3. 4 і 6
Хто йде за Богом, має світло вічне.


Блаженний чоловік, який не бере участі в раді безбожних, *
не стає на дорогу грішних і не сидить у зібранні з кепкунами,
але його бажання – в Господньому законі; *
і він роздумує вдень і вночі над Його законом.

Хто йде за Богом, має світло вічне.


Він буде, як дерево, посаджене біля потоків води, *
яке приносить свій плід у свою пору,
і листя якого не опадає. *
Він у всьому, що тільки робить, має успіх.
Не так у безбожних, не так! *
Вони – наче пил, який розноситься вітром.
Адже Господь знає праведних дорогу, *
а до­ро­га безбожних загине.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Алілуя, алілуя, алілуя.
Господь приходить, йдіть Йому назустріч –
Він є князем миру.

ЄВАНГЕЛІЄ
Мт 11, 16-19
† Читання святого Євангелія від Матея.
14 ГРУДНЯ, СУБОТА
Св. ЙОАНА ВІД ХРЕСТА, ПРЕСВІТЕРА І ВЧИТЕЛЯ ЦЕРКВИ
(біл) Обов’язковий спомин
ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Сир 48, 1-4. 9-11
Читання з Книги пророка Сираха.
Пс 80, 2аб і 3в. 15-16. 18-19
Спаси нас, Боже, світлом Твого лику.


Прихили до нас свої вуха, *
Пастирю Ізраїля!
Ти, що провадиш Йосифа, мов овець отару, *
прийди спасти нас!
Боже сил, повернися ж, поглянь з неба і подивися! *
Відвідай цей виноградник, –
рослину, яку насадила Твоя правиця, – *
сина, якого Ти зміцнив для себе.
Нехай буде Твоя рука на людині Твоєї правиці, *
на сині людському, якого Ти зміц­нив для себе.
Тож ми не відступимо від Тебе; *
Ти нас оживиш, – і ми Твоє Ім’я будемо прикликати.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Лк 3, 4. 6
Алілуя, алілуя, алілуя.
Приготуйте дорогу Гос­подню, вирівняйте Його стежини;
кожна людина побачить Боже спасіння!

ЄВАНГЕЛІЄ
Мт 17, 10-13
† Читання святого Євангелія від Матея.
15 ГРУДНЯ, НЕДІЛЯ


(фіол або рож) ІІІ Неділя Адвенту (“Гаудете”)


ДЕНЬ  МОЛИТОВ  ПРО  ХРИСТИЯНСЬКЕ  ЖИТТЯ  СІМЕЙ

Не мовиться «Слава во вишніх».
ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Іс 35, 1-6а. 10
Читання з Книги пророка Ісаї.
Пс 146, 7. 8-9а. 9бв-10
Прибудь, о Боже, щоби нас звільнити.
Або: Алілуя.


Господь чинить суд скривдженим, *
дає поживу голодним.
Господь звільняє в’язнів, *
Господь відкриває сліпим очі.
Господь відкриває сліпим очі, *
Господь повалених підносить,
Господь праведних любить. *
Господь чужинців оберігає.
Сироті та вдові Він полегшення приносить, *
а дорогу гріш­них Він нищить.
Господь буде царювати навіки, – *
твій Бог, Сіоне, із покоління в покоління.

ДРУГЕ ЧИТАННЯ
Як 5, 7-10
Читання з Послання святого апостола Якова.
Іс 61, 1 (цит. в Лк 4, 18)
Алілуя, алілуя, алілуя.
Господній Дух на Мені,
Він послав Мене благовістити убогим.

ЄВАНГЕЛІЄ
Мт 11, 2-11
† Читання святого Євангелія від Матея.
Мовиться “Вірую”.
16 ГРУДНЯ, ПОНЕДІЛОК


(фіол) Понеділок ІІІ тижня Адвенту
Початок Дев’ятниці перед Різдвом Христовим (стор. 107)
ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Чис 24, 2-7. 15-17а
Читання з Книги Числа.
Пс 25, 4-5аб. 6-7бв. 8-9
Вкажи, о Боже, нам Твої дороги.


Господи, відкрий мені свої дороги – *
навчи мене ходити Твоїми стежками.
Провадь мене згідно із правдою своєю *
і навчай мене, бо Ти Бог – мій Спаситель.
Вкажи, о Боже, нам Твої дороги.


Господи, згадай своє милосердя *
і свою милість, бо вони одвічні.
З милосердя Твого згадай мене, о Господи, *
доброти Твоєї ради.
Господь – добрий і праведний, *
тому навчає тих, які грішать у дорозі.
Він веде у справедливості злиденних *
і навчає своїх шляхів сумирних.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Пс 85, 8
Алілуя, алілуя, алілуя.
Вияви нам, Господи, своє милосердя
і подай нам своє спасіння.

ЄВАНГЕЛІЄ
Мт 21, 23-27
† Читання святого Євангелія від Матея.
17 ГРУДНЯ, ВІВТОРОК

(фіол)
ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Бут 49, 2. 8-10
Читання з Книги Буття.
Пс 72, 1-2. 3-4аб. 7-8. 17
За днів Господніх буде мир повіки.


Боже, дай свій суд цареві, – *
і синові царя свою справедливість,
щоб він судив у справедливості народ Твій *      
і судом праведним – Твоїх убогих.
Нехай принесуть гори мир народу, *
а пагорби – справедливість.
Він буде судити бідних із народу, *
спасатиме синів убогих.
За його днів процвітатиме справедливість і буде мир тривалий, – *
доки не зникне місяць.
І він буде панувати від моря і до моря, *
і від ріки аж до краю світу.
Нехай благословиться його ім’я навіки, *
його ім’я перебуватиме, доки існує сонце.
В ньому будуть благословенні всі земні народи, – *
всі люди назвуть його блаженним.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Алілуя, алілуя, алілуя.
О Мудросте Всевишнього, Ти керуєш усім з солодкістю і міццю,
прийди, щоб навчити нас розсудливості дороги.

ЄВАНГЕЛІЄ
Мт 1, 1-17
† Читання святого Євангелія від Матея.

18 ГРУДНЯ, СЕРЕДА

(фіол)
ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Єр 23, 5-8
Читання з Книги пророка Єремії.
Пс 72, 1-2. 12-13. 17-18
За днів Господніх буде мир повіки.


Боже, дай свій суд цареві, – *
і синові царя свою справедливість,
щоб він судив у справедливості народ Твій *      
і судом праведним – Твоїх убогих.
Бо він визволить знедоленого, що голосить, – *
убогого, в якого помічника немає.
Він змилосердиться над бідним й убогим, *
і спасе душі нужденних.
Справді, Ти поставив їх на слизькому, *
і призвів їх до руїни.
Як раптово прийшло на них спустошення! *
Зникли, загинули від страху.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Алілуя, алілуя, алілуя.
Вождю дому Ізраїля, Ти дав закон Мойсеєві на Синаї,
прийди нас визволити своїм простягненим раменом.

ЄВАНГЕЛІЄ
Мт 1, 18-24
† Читання святого Євангелія від Матея.
19 ГРУДНЯ, ЧЕТВЕР

(фіол)
ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Суд 13, 2-7. 24-25а
Читання з Книги Суддів.
Пс 71, 3-4а. 5-6аб. 15аб і 17
Про Твою велич буду я співати.


Будь для мене Скелею притулку, *
в якій завжди я міг би заховатися;
Ти наказав мене спасти, +
бо Ти – моя Скеля і моє пристановище.*
Боже мій, з рук грішника мене визволь.
Адже Ти – моя надія, Господи, – *
Господь, на кого я покладаюся від молодості моєї.
Від народження на Тебе я покладався, *
Ти вивів мене з утроби матері моєї.
Мої уста сповіщатимуть про Твою праведність, *
увесь день – про Твоє спасіння;
Боже, Ти мене навчив ще за молодості моєї, *
і я досі розповідаю про Твої чуда.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Алілуя, алілуя, алілуя.
О Кореню Єссея, який возносишся як знак для народів,
прийди, щоб нас звільнити, прийди без зволікання.

ЄВАНГЕЛІЄ
Лк 1, 5-25
† Читання святого Євангелія від Луки.
20 ГРУДНЯ, П’ЯТНИЦЯ

(фіол)
Пс 24, 1-2. 3-4аб. 5-6
Господь увійде, Він Царем є слави.


Земля і все, що її наповняє, *
Всесвіт і ті, що живуть у ньому, – вони Господні.
Адже Він заснував її над морями *
і облаштував її на ріках.
Хто вийде на гору Господню, *
і хто стане на Його святому місці?
Той, у кого руки невинні й серце чисте, *
хто не прив’язав до марного свою душу.
Такий отримає благословення від Господа *
і справедливу винагороду від Бога, Спасителя свого.
Це покоління тих, які Його шукають, – *
обличчя Бога Якова шукають.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Алілуя, алілуя, алілуя.
О Ключе Давида, Ти відкриваєш брами вічного Царства,
прийди і виведи з в’язниці бранця, що сидить у темряві повній.

ЄВАНГЕЛІЄ
Лк 1, 26-38
† Читання святого Євангелія від Луки.
21 ГРУДНЯ, СУБОТА

(фіол)
Або (біл) довільний спомин св. ПЕТРА КАНІЗІЯ, пресвітера
і Вчителя Церкви (спомин без повного відзначення).
ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Пп 2, 8-14
Читання з Книги Пісні Пісень.
Або, довільно:



ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Соф 3, 14-18а
Читання з Книги пророка Софонії.
Пс 33, 2-3. 11-12. 20-21
Радо співайте Богу нову пісню.


Прославляйте Господа на гуслах, *
на десяти­струнному інструменті Йому вигравайте.
Співайте Йому нову пісню, *
співайте гарно, з радістю гукайте.
А задум Господа залишається навіки; *
наміри Його серця – на віки і покоління.
Блаженний народ, для якого Господь є Його Богом, – *
народ, якого Він обрав собі у спадок.
Наша душа очікує Господа – *
Він наш помічник і оборонець.
Адже в Ньому розвеселиться наше серце, *
бо ми надіємося на Його святе Ім’я.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Алілуя, алілуя, алілуя.
О Еммануїле, наш Царю і Законодавче,
прийди спасти нас, Господи, наш Боже.

ЄВАНГЕЛІЄ
Лк 1, 39-45
† Читання святого Євангелія від Луки.
22 ГРУДНЯ, НЕДІЛЯ


(фіол) IV Неділя Адвенту

Не мовиться «Слава во вишніх».
ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Іс 7, 10-14
Читання з Книги пророка Ісаї.
Пс 24, 1-2. 3-4аб. 5-6
Господь увійде, Він Царем є слави.


Земля і все, що її наповняє, *
Всесвіт і ті, що живуть у ньому, – вони Господні.
Адже Він заснував її над морями *
і облаштував її на ріках.
Хто вийде на гору Господню, *
і хто стане на Його святому місці?
Той, у кого руки невинні й серце чисте, *
хто не прив’язав до марного свою душу.
Такий отримає благословення від Господа *
і справедливу винагороду від Бога, Спасителя свого.
Це покоління тих, які Його шукають, – *
обличчя Бога Якова шукають.

ДРУГЕ ЧИТАННЯ
Рим 1, 1-7
Читання з Послання святого апостола Павла до римлян.
Мт 1, 23
Алілуя, алілуя, алілуя.
Ось, діва матиме в лоні та на­родить Сина,
і дадуть Йому ім’я – Емма­ну­їл, що означає: «Бог з нами».

ЄВАНГЕЛІЄ
Мт 1, 18-24
† Читання святого Євангелія від Матея.
Мовиться “Вірую”.
23 ГРУДНЯ, ПОНЕДІЛОК

(фіол)
Або: (біл) довільний спомин Св. Йоана Кентійського, пресвітера (спомин без повного відзначення).
ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Мал 3, 1-4. 23-24
Читання з Книги пророка Малахії.
Пс 25, 4-5аб. 8-9. 10 і 14
Встаньте, бо близько викуплення ваше.


Господи, відкрий мені свої дороги – *
навчи мене ходити Твоїми стежками.
Провадь мене згідно із правдою своєю *
і навчай мене, бо Ти Бог – мій Спаситель.
Господь – добрий і праведний, *
тому навчає тих, які грішать у дорозі.
Він веде у справедливості злиденних *
і навчає своїх шляхів сумирних.
Для тих, хто дотримується Його завіту і Його свідчень, *
усі Господні дороги – це милосердя і правда.
Порада Господня тим, які Його бояться, *
а Його завіт, – щоби знання їм дати.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Алілуя, алілуя, алілуя.
О Царю народів і наріжний каменю Церкви,
прийди і спаси людину, яку Ти створив із пороху земного.

ЄВАНГЕЛІЄ
Лк 1, 57-66
† Читання святого Євангелія від Луки.


24 ГРУДНЯ, ВІВТОРОК
(фіол)
РАНКОВА МЕСА
ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
2 Сам 7, 1-5. 8б-12. 14а. 16
Читання з Другої Книги Самуїла.
Пс 89, 2-3. 4-5. 27 і 29
Про милість Божу буду ввік співати.


Повік оспівуватиму Господнє милосердя, – *
з роду в рід своїми устами буду сповіщати про Твою вірність.
Я ж сказав: «Навіки буде встановлене милосердя». *
Там, на небесах, встановиш Ти свою правду.
Я уклав завіт зі своїм вибранцем, *
поклявся Давидові, рабові своєму:
Навіки затверджую твоїх нащадків *
і буду підтримувати твій престол з покоління в покоління.
Він закличе до Мене: «Ти – мій Отець, *
мій Бог, скеля мого спасіння!»
Навіки зберігатиму над ним своє милосердя, *
і Мій завіт буде йому вірний.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Алілуя, алілуя, алілуя.
О Сходе, Сяйво вічного світла і праведності Сонце,
прийди і освіти тих, хто сидить у темряві і тіні смерті.

ЄВАНГЕЛІЄ
Лк 1, 67-79
† Читання святого Євангелія від Луки.


Немає коментарів:

Дописати коментар