четвер, 9 серпня 2012 р.

13-26 СЕРПНЯ - псалми. УСПІННЯ ПРЕСВЯТОЇ ДІВИ МАРІЇ. ПРЕСВЯТОЇ ДІВИ МАРІЇ ЦАРИЦІ. Св. ВАРТОЛОМЕЯ, Апостола


13 СЕРПНЯ, ПОНЕДІЛОК
(зел) Понеділок ХІХ звичайного тижня
Або: (черв) довільний спомин св. ПОНТІАНА, папи, та ІПОЛИТА, пресвітера, мучеників
Св. Понтіан став єпископом Риму в 231 році. У 235 році він був вигнаний на острів Сардинію разом із пресвітером Іполитом, котрий був видатним богословом і письменником. У своїй праці “Апостольська Традиція” Іполит переказав найстарішу форму Євхаристійної Молитви Римської Церкви. Вона є основою другої Євхаристійної Молитви. Обидва святі, виснажені примусовою важкою працею, померли у вигнанні. Їхні тіла було перевезено до Риму і там поховано.

Земля і небо повні Його слави.

Хваліть Господа з неба, *
хваліть Його на висотах!
Хваліть Його, всі Його ангели. *
Хваліть Його, всі Його сили.

Царі землі й усі народи, усі судді землі і вельможі, *
хлопці й дівчата, старші разом з молодими!
Хай хвалять Господнє Ім’я, *
бо величним є Ім’я Його одного.

Велич Його – на землі й на небі. *
І Він підняв силу свого народу.
Хвала всім Його праведним, – синам Ізраїля, *
народові, що близький до Нього.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Бог покликав нас проповіддю Євангелія,
щоб осяг­нути славу Господа нашого Христа Ісу­са.


14 СЕРПНЯ, ВІВТОРОК
СВ. МАКСИМІЛІАНА МАРІЇ КОЛЬБЕ, пресвітера і мученика
(черв) Обов’язковий спомин
Досі людина відчуває страх перед лицем смерті. Тому так дивує вчинок св. Максиміліана Марії Кольбе, який віддав своє життя за батька родини, приреченого на смерть у концтаборі Освенцім. Францисканець, шанувальник Непорочної Марії, Максиміліан Марія Кольбе помер у бункері голоду 14 серпня 1941 року. “Ніхто не спроможен любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає”, – сказав Ісус. Святий Максиміліан виконав слова Спасителя!
АНТИФОН НА ВХІД
Прийдіть, благословенні Отця Мого, – говорить Господь. – * Істинно кажу вам: * усе, що ви зробили одному з Моїх братів найменших – * ви Мені зробили. (Пор. Мт 25, 34. 40)


За мед солодше слово Твоє, Боже.

Дорогою Твоїх свідчень я радію, *
наче всім багатством.
Адже Твої свідчення – для мене радість, *
вони – мої радці.

Закон Твоїх уст – для мене добрий
кращий за безліч золота і срібла.
Які солодкі Твої слова для мого піднебіння, – *
вони для моїх уст за мед солодші!

Я успадкував Твої свідчення навіки, *
адже вони – радість мого серця.
Я відкриваю свій рот і хапаю повітря, *
бо так заповідей Твоїх бажаю!


Алілуя, алілуя, алілуя.
Візьміть Моє ярмо на себе і навчіться від Мене,
бо Я лагідний і покірний серцем.

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
Ніхто не спроможний любити більше, ніж тоді, * коли він за своїх друзів своє життя віддає, – говорить Господь. (Пор. Йн 15, 13)


15 СЕРПНЯ, СЕРЕДА
УСПІННЯ ПРЕСВЯТОЇ ДІВИ МАРІЇ
(біл) Урочистість


МЕСА У ВІГІЛІЮ

Ця Меса відправляється ввечері 14 серпня перед або після І Вечірні урочистості.

АНТИФОН НА ВХІД
Славне мовиться про Тебе, Маріє, * бо сьогодні Ти була вознесена над хорами Ангелів * і навіки тріумфуєш з Христом.

Мовиться «Слава во вишніх»
Підведись, Боже, із ковчегом сили.


Ось ми це почули в Ефраті, – *
знайшли на полях Яарських.
Увійдемо до Його осель, *
поклонимося до підніжка Його ніг.
Твої священики одягнуться в праведність, *
а Твої святі радітимуть.
Задля Давида, Твого раба, *
не відверни обличчя від свого помазанця.
Адже Господь обрав Сіон, *
вибрав його собі за оселю:
«Це мій спочинок навіки; *
тут поселюся, бо Я його забажав».

ДРУГЕ ЧИТАННЯ
Алілуя, алілуя, алілуя.
Блаженні ті, які слухають Боже слово
і бережуть його!
Мовиться “Вірую”.
АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
Блаженне лоно Марії Діви, * яке носило Сина Отця Предвічного. (Пор. Лк 11, 27)


МЕСА ВДЕНЬ
АНТИФОН НА ВХІД
І знамення велике видно було на небі – * жінка, одягнена в сонце, і місяць під стопами Її, * а на голові Її вінець із дванадцяти зірок. (Одкр 12, 1)

Мовиться «Слава во вишніх»
Стоїть Цариця по Твоїй правиці.


Дочки-царівни – в твоїй славі, +
і цариця – вся в офірському золоті –*
стала по твоїй правиці.
Послухай, дочко, глянь, прихили своє вухо: *
забудь свій народ і дім свого батька.
Бо ж цар бажає твоєї краси, *
адже ж він є твоїм паном! Тож йому поклонися.
Їх приведуть веселими та в захопленні – *
їх уведуть до палацу царя.

ДРУГЕ ЧИТАННЯ
Алілуя, алілуя, алілуя.
Взята Марія на небеса,
радісно співають ангельські хори.
Мовиться  “Вірую”.
АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
Ось бо віднині ублажатимуть Мене всі роди. * Велике бо вчинив Мені Всемогутній. (Лк 1, 48-49)


16 СЕРПНЯ, ЧЕТВЕР
(зел) Четвер ХІХ звичайного тижня
Або: (біл) довільний спомин св. СТЕФАНА УГОРСЬКОГО
Вайк, син угорського князя Гейзи, народився в Естергомі близько 969 року. В дитинстві він був охрещений мандрівним місіонером. У 995 році був конфірмований св. Войцехом. Після смерті Гейзи почав панувати в Угорщині та ревно поширювати християнську віру. У 1000 році отримав від Папи Сильвестра ІІ царську корону. Він заснував 10 дієцезій з митрополією в Естергомі, а також відоме бенедиктинське абатство у Паннонгальмі. Помер 15 серпня 1038 року в день свята Внебовзяття Пресвятої Діви Марії, яку називав “Великою Володаркою Угорщини”.


Не забувайте про діла Господні.

Вони випробовували і збунтувалися проти Всевишнього Бога, *
Його настанов не зберігали.
Вони, як і їхні батьки, відступили, не зберегли вірності, – *
відвернулися, неначе лук зрадливий.

Привели Його до гніву своїми жертовниками на височинах, – *
своїми ідолами ревнощі Його збудили.
Бог почув – і розгнівився, *
та геть Ізраїля відкинув.

І Він передав у полон свою силу, *
У руки ворога – свою славу.
Він віддав під меч народ свій *
і гнівом запалав проти спадщини своєї. 


Алілуя, алілуя, алілуя.
Засяй своїм обличчям на раба свого, –
своїх настанов навчи мене, Боже.

17 СЕРПНЯ, П’ЯТНИЦЯ
(зел) П’ятниця ХІХ звичайного тижня
Або: (біл) довільний cпомин св. ГІАЦИНТА, пресвітера
Святий Гіацинт народився в Камєні (Сілезія) наприкінці ХІІ століття. Після навчання у Парижі та Болонії був рукоположений у пресвітери і призначений краківським каноніком. Товаришуючи єпископові Івонові в дорозі до Риму, зустрівся зі святим Домініком і з його рук разом з блаженним Чеславом прийняв чернечу рясу. Повернувшись у Краків, Гіацинт заснував там перший у Речі Посполитій монастир домініканців. З Кракова багаторазово вирушав у місійні подорожі на Русь, до Прусії й до границь Литви. Виснажений працею, помер у Кракові в день Успіння Пресвятої Діви Марії у 1257 році. Разом із Архангелом Михаїлом є покровителем Києва.


Гнів Твій минувся, Ти мене розрадив.

Ось Бог – моє спасіння! Я уповаю і не боюся, *
бо Господь моя сила і моя пісня,
Він – моє спасіння! *
Ви будете з радістю черпати воду з джерел спасіння

Хваліте Господа, *
признавайте Його Ім’я!
Розголосіть між народами про Його подвиги, *
нагадуйте, що Ім’я Його величне!

Співайте Господу, бо він учинив велике; *
нехай про це по всій землі взнають!
Ликуйте й веселіться, мешканці Сіону! *
Бо Святий Ізраїля – серед вас великий.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Прийміть Слово Боже не як людське слово,
а як істин­но Бо­­же Слово.


18 СЕРПНЯ, СУБОТА
(зел) Субота ХІХ звичайного тижня

Створи, о Боже,  в мені серце чисте.

Створи в мені, Боже, чисте серце *
і віднови праведного духа в середині мене.
Не відкинь мене від свого обличчя *
і не забери від мене свого Святого Духа.

Поверни мені радість свого спасіння *
і зміцни мене Духом могутнім.
Я навчатиму беззаконних Твоєї дороги, *
і безбожні навернуться до Тебе.

Адже Ти не маєш задоволення від жертви, – *
я приніс би, та всепалення Тобі не до вподоби.
Жертва Богові – це дух сокрушений; *
серцем сокрушеним і впокореним Ти, Боже, не погордуєш.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Благословенний Ти, Отче, Господи землі і неба,
бо відкрив таємниці Царства немовлятам.


19 СЕРПНЯ, НЕДІЛЯ
(зел) ХХ Неділя звичайна


Скуштуйте й взнайте, як Господь наш добрий.

Величатиму Господа в кожному часі, – *
хвала Його на моїх устах постійно.
Господом хвалитися душа моя буде, *
нехай почують лагідні й розвеселяться.

Бійтеся Господа, Його святії, *
адже ті, хто боїться Його, не мають недостатку.
Багачі нещасні та голодні, *
а тим, хто шукає Господа, не бракує жодного блага.

Прийдіть і послухайте мене, діти, *
і навчу вас Господнього страху:
Хто та людина, яка бажає жити, *
якій любо бачити дні добрі?

Тож язик свій від зла утримай *
і свої уста, щоби не говорили лукаве.
Відвернися від зла і добро твори, *
шукай миру і постійно прямуй до нього.

Алілуя, алілуя, алілуя.
Хто споживає Моє тіло і п’є Мою кров,
той перебуває в Мені, і Я в ньому.


АНТИФОН НА ВХІД
О щите наш, поглянь, о Боже! * Подивися на лице помазаника Твого! * Один бо день у Твоїх дворах * ліпший, ніж тисяча. (Пс 84 (83), 10-11)

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
У Бога є милість, * і відкуплення велике в Нього. (Пс 130 (129), 7)


20 СЕРПНЯ, ПОНЕДІЛОК
СВ. БЕРНАРДА, АБАТА І ВЧИТЕЛЯ ЦЕРКВИ
(біл) Обов’язковий спомин

Св. Бернард народився біля Діжону у Франції в 1090 році. Коли йому було 22 роки, він вступив до ордену Цистерсів абатства Сіто, даючи приклад своїм 30 товаришам. Через три роки він заснував абатство в Клерво і був до кінця свого життя його настоятелем. Св. Бернард був не лише ревним абатом своєї чернечої сім’ї, але й вплинув на життя Церкви своєї епохи. Він спричинився до викорінення єресі Анаклета в Римі, спростував єресь Абеляра і викрив помилки Арнольда з Брешії. За наказом Папи він оголосив другий хрестовий похід. Мав надзвичайний ораторський дар, за що його звали “Медоточивий”. Був одним з найбільших шанувальників Божої Матері. Залишив багато проповідей та молитов на Її честь, які ще й досі живлять нашу побожність. Св. Бернард помер у Клерво 20 серпня 1153 року.

АНТИФОН НА ВХІД
Господь наповнив святого Бернарда духом мудрості, * щоб він служив Божому народові багатством свого вчення.


Забув ти Бога, а це Він – Творець твій.

Скелю, що привела тебе на світ, ти занехаяв, *
про Бога, який породив тебе, забувся.
Побачив те Господь і відкинув у гніві *
власних синів і дочок власних.

Та й промовив: «Лице Моє від них сховаю, *
і побачу, який кінець їх буде;
вони бо – рід розбещений, *
діти, що вірності не мають.

Вони збудили ревнощі Мої тим, що не є Богом, *
розгнівали Мене бовванами своїми;
а Я збуджу їх ревнощі тим, що не є народом, *
Я роздратую їх – людом нетямущим».


Алілуя, алілуя, алілуя.
Блаженні убогі духом,
бо їхнє Царство Небесне.


АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
Як мене Отець полюбив, так Я вас полюбив, – говорить Господь. * – Перебувайте у Моїй любові! (Йн 15, 9)


21 СЕРПНЯ, ВІВТОРОК
СВ. ПІЯ Х, ПАПИ
(біл) Обов’язковий спомин

Джузеппе Сарто народився в Рієзе біля Венеції у 1835 році і був другим з десяти дітей сільського поштаря. Отримавши богословську освіту, він був вікарієм, настоятелем, пізніше духовним отцем у семінарії, а з часом – єпископом Мантуї та, врешті, кардиналом і патріархом Венеції. У 1903 році був обраний Папою. Будучи пастирем усієї Церкви, відродив євхаристійне життя, видавши декрети про часте приймання святого Причастя і прийняття Причастя дітьми. Реформою церковного календаря, часослова і співу започаткував відродження літургії. Відновив біблійне навчання та кодифікував церковне право. Енергійно боровся проти помилок модернізму. Протягом усього свого життя відзначався смиренністю, лагідністю, милосердям до бідних і любов’ю до убогості. Помер 20 серпня 1914 року.

АНТИФОН НА ВХІД
О щите наш, поглянь, о Боже! * Подивися на лице Помазаника Твого! * Один бо день у Твоїх дворах * ліпший, ніж тисяча. (Пс 84 (83), 10-11)

Я, Бог, вбиваю, і Я оживляю.

Я сказав: «Я їх знищу, *
край покладу їхній пам’яті в людини!»
Та Я убоявся ворога глуму, *
Щоб гнобителі їхні не загорділи й не казали:

«Рука наша потужна, *
і не Господь все це вдіяв!»
Це ж народ, позбавлений глузду, *
і розуму в них немає.

Як же би міг один тисячу гнати, *
а двоє –десять тисяч пустити урозсип?
Чи ж це не тому, що їхня Скеля видала їх на поталу; *
не тому, що Господь їх покинув?

День загибелі їхньої близько, *
недоля незабаром їх вразить.
Бо Господь судитиме народ свій *
і змилується над рабами своїми.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Ісус Христос, бу­ду­­чи багатим, заради вас став убо­гим,
аби ви збагатилися Його зубожінням.

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
У Бога є милість, * і відкуплення велике в Нього. (Пс 130 (129), 7)

22 СЕРПНЯ, СЕРЕДА
ПРЕСВЯТОЇ ДІВИ МАРІЇ ЦАРИЦІ
(біл) Обов’язковий спомин
АНТИФОН НА ВХІД
Праворуч Тебе стоїть Цариця, * в оздобленій щедро, озолоченій шаті. (Пор. Пс 45 (44), 10)

Хай Ім’я Боже славиться довіку.
Або: Алілуя.

Хваліть, слуги, Господа, *
хваліть Господнє Ім’я!
Нехай буде Ім’я Господнє благословенне – *
віднині й довіку!

Від сходу сонця і до заходу *
хваліть Ім’я Господнє.
Господь високо – над усіма народами, *
Його слава – понад небеса.

Хто такий, як Господь, Бог наш, *
який живе на висотах,
та споглядає на понижене *
на небі й на землі?

Він підіймає бідного з землі *
і підводить убогого з гноїща,
Аби посадити його з правителями *
з князями свого народу.

Алілуя
Радій, сповнена благодаті! Господь з тобою,
благословенна ти між жінками.

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
Щаслива Ти, що повірила, * бо здійсниться сказане Тобі Господом. (Пор. Лк 1, 45)

23 СЕРПНЯ, ЧЕТВЕР
(зел) Четвер ХХ звичайного тижня
Або (біл) довільний спомин св. РОЗИ З ЛІМИ, діви
Св. Роза народилася в Лімі, столиці Перу, в 1586 році. З дитинства вона палала гарячою любов’ю до Христа. Коли їй було двадцять років, вона стала домініканською терціаркою і, незважаючи на протест сім’ї, вела життя в молитві та покаянні. Померла 24 серпня 1617 року. Є покровителькою Латинської Америки.
АНТИФОН НА ВХІД
О щите наш, поглянь, о Боже! * Подивися на лице помазаника Твого! * Один бо день у Твоїх дворах * ліпший, ніж тисяча. (Пс 84 (83), 10-11)

Я вас омию чистою водою.

Створи в мені, Боже, чисте серце *
і віднови праведного духа всередині мене.
Не відкинь мене від свого обличчя *
і не забери від мене свого Святого Духа.

Поверни мені радість свого спасіння *
і зміцни мене Духом могутнім.
Я навчатиму беззаконних Твоєї дороги, *
і безбожні навернуться до Тебе.

Адже Ти не маєш задоволення від жертви, – *
я приніс би, та всепалення Тобі не до вподоби.
Жертва Богові – це дух сокрушений; *
серцем сокрушеним і впокореним Ти, Боже, не погордуєш.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Сьогодні не робіть закам’янілими ваші серця,
але слухайте голос Господній.

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
У Бога є милість, * і відкуплення велике в Нього. (Пс 130 (129), 7)


24 СЕРПНЯ, П’ЯТНИЦЯ
Св. ВАРТОЛОМЕЯ, Апостола
(черв) Свято

Св. Вартоломей походив з Кани Галілейської та належав до перших учнів Ісуса. За переказами, він проголошував Євангеліє у Месопотамії та загинув мученицькою смертю: з нього здерли шкіру. Його реліквії зберігаються в Римі.

АНТИФОН НА ВХІД
Звіщайте день-у-день Боже спасіння, * повідайте між племенами Його славу. (Пор. Пс 96(95), 2-3)

Мовиться “Слава во вишніх”.

Хай Твої вірні славлять Твоє Царство.


Тебе, Господи, прославлятимуть усі Твої діла, *
Тебе благословлятимуть усі Твої праведники.
Вони розголошуватимуть славу Твого Царства *
й розповідатимуть про Твою могутність.

Щоб об’явити людським синам про Твою силу *
та славу величі Твого Царства.
Твоє Царство – Царство на всі віки, *
Твоє панування – на всі роди й покоління.

Праведний Господь на всіх своїх шляхах *
і милосердний у всіх своїх ділах.
Господь близький до всіх, що кличуть Його, – *
до всіх, які кличуть Його у правді.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Равві, Ти – Син Божий,
Ти – Цар Ізраїлю!


АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
Звіщаю вам Царство, як Мені звіщав Отець Мій, * щоб їли й пили за столом у Моїм Царстві, – говорить Господь. (Пор. Лк 22, 29-30)


25 СЕРПНЯ, СУБОТА
(зел) Субота ХХ звичайного тижня
Або (біл) довільний спомин св. ЛЮДОВІКА

Король Франції Людовік ХІ народився у 1214 році. У двадцятирічному віці вступив на трон. Був взірцевим чоловіком і батьком численної родини, опікувався убогими та хворими і особисто їм прислуговував. Був також прекрасним правителем держави. Двічі провадив хрестові походи. 25 серпня 1270 року, під час другого хрестового походу помер від тифу під стінами Туніса.
Спільні Меси: про одного святого (стор. )
Або (біл) довільний спомин  св. ЙОСИФА КАЛАСАНТІ, пресвітера
Св. Йосиф народився в Арагоні у 1556 або 1557 році. Вже в молодості він збирав ровесників, разом з ними молився, навчав їх істин віри. Коли став священиком, заснував орден Піарів, метою якого є праця у школі з дітьми. Новий орден дуже швидко розповсюдився по всій Європі. Св. Йосиф керував ним 52 роки. Помер 25 серпня 1648 року.

АНТИФОН НА ВХІД
О щите наш, поглянь, о Боже! * Подивися на лице помазаника Твого! * Один бо день у Твоїх дворах * ліпший, ніж тисяча. (Пс 84 (83), 10-11)


Житиме в славі Бог в країні нашій.

Послухаю, що Господь Бог скаже, *
бо Він говоритиме про мир для свого народу, для своїх побожних.
Адже Його спасіння близьке до тих, хто Його боїться, – *
аби Його слава оселилася в нашому краї.

Милосердя і правда зустрілися, *
поцілувалися мир і правда:
правда піднялася з землі вгору, *
а справедливість нахилилася з неба.

Тож Господь дасть благо – *
і дасть свій врожай земля наша.
Перед Ним піде правда, – *
своїми кроками ступатиме по дорозі.

Алілуя, алілуя, алілуя.
Один у вас Отець – Не­бесний;
і один у вас Наставник – Христос.

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
У Бога є милість, * і відкуплення велике в Нього. (Пс 130 (129), 7)


26 СЕРПНЯ, НЕДІЛЯ
(зел) ХХІ Неділя звичайна
АНТИФОН НА ВХІД
Приклони, Господи, Твоє вухо до мене і вислухай мене. * Спаси, о Боже, Твого слугу, що покладається на Тебе. * Змилуйся наді мною, Господи, бо я ввесь час до Тебе кличу.



Скуштуйте й взнайте, як Господь наш добрий.

Величатиму Господа в кожному часі, – *
хвала Його на моїх устах постійно.
Господом хвалитися душа моя буде, *
нехай почують лагідні й розвеселяться.

Господні очі звернені на праведних, *
а Його вуха – на їхнє благання.
Але обличчя Господнє – проти тих, які зло чинять, *
щоб вигубити із землі про них всяку пам’ять.

Вони закликали – і Господь почув їх *
та визволив їх від всякого лиха.
Господь близький до тих, чиї серця у скорботі, *
і спасе лагідних духом.

Багато скорбот у праведного, *
та від них усіх Господь його звільнить.
Він оберігає всі його кості, *
жодна з них поламана не буде.

Зло заподіє смерть лихому, *
і ті, які ненавидять праведного, – осуджені будуть.
Господь душі своїх рабів відкупить, *
і не будуть осуджені всі ті, котрі на Нього покладають надію.

Алілуя, алілуя, алілуя.
Слова Твої, Господи, є життям і духом;
Ти слова життя вічного маєш.

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
Ти насичуєш землю плодом діл Твоїх, * щоб дати хліб із землі і вино, що серце людське звеселяє. (Пор. Пс 104 (103), 13-15)

Немає коментарів:

Дописати коментар