пʼятницю, 9 листопада 2012 р.

11-17 ЛИСТОПАДА - псалми. Молимося за померлих.


11 ЛИСТОПАДА, НЕДІЛЯ
(зел) ХХХІІ Неділя звичайна
Пс 146, 7. 8-9а. 9бв-10
Слав, моя душе, Господа святого.
Або: Алілуя.

Господь чинить суд скривдженим, *
дає поживу голодним.
Господь звільняє в’язнів, *
Господь відкриває сліпим очі.

Господь відкриває сліпим очі, *
Господь повалених підносить,
Господь праведних любить. *
Господь чужинців оберігає.

Сироті та вдові Він полегшення приносить, *
а дорогу грішних Він нищить.
Господь буде царювати навіки, – *
твій Бог, Сіоне, із покоління в покоління.

Алілуя, алілуя, алілуя.
Блаженні убогі духом,
бо їхнє Царство Небесне.


12 ЛИСТОПАДА, ПОНЕДІЛОК
СВ. ЙОСАФАТА, ЄПИСКОПА І МУЧЕНИКА
(черв) Обов’язковий спомин
Пс 24, 1-2. 3-4аб. 5-6
Ось покоління, що шукає Бога.

Земля і все, що її наповняє, *
Всесвіт і ті, що живуть у ньому, – вони Господні.
Адже Він заснував її над морями *
і облаштував її на ріках.

Хто вийде на гору Господню, *
і хто стане на Його святому місці?
Той, у кого руки невинні й серце чисте, *
хто не прив’язав до марного свою душу.

Такий отримає благословення від Господа *
і справедливу винагороду від Бога, Спасителя свого.
Це покоління тих, які Його шукають, – *
обличчя Бога Якова шукають.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Сяйте, мов світила у світі,
Дотримуючись життєдайного слова.


13 ЛИСТОПАДА, ВІВТОРОК
(зел) Вівторок ХХХІІ звичайного тижня
Пс 37, 3-4. 18 і 23. 27 і 29

Праведним серцем Бог дає спасіння.

Надійся на Господа, добро твори, *
населяй землю і плекай вірність.
Веселися в Господі, *
і Він задовольнить прохання твого серця.

Господь знає дні невинних, *
і їхня спадщина пробуватиме повіки.
Кроками праведного Господь керує, *
і його дорога Йому до вподоби.

Відвертайся від зла, добро твори – *
і живи навіки!
Праведні ж успадкують землю *
і оселяться на ній навіки.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Якщо хто любить Мене, той буде зберігати Моє слово;
і Мій Отець любитиме його, і Ми прийдемо до Нього.


14 ЛИСТОПАДА, СЕРЕДА
(зел) Середа ХХХІІ звичайного тижня
Пс 23, 1-3а. 3бв-4аб. 4вг-5аб. 5вг-6

Господь – мій Пастир, всього маю вдосталь.

Господь – мій Пастир. Я не матиму недостатку. *
На зелених лугах Він дасть мені відпочити,
Біля тихих вод піклуватиметься про мене; *
мою душу Він обновляє.

Веде мене стежками правди *
ради Імені свого.
Коли я піду навіть долиною смертної тіні, *
не злякаюся зла, бо Ти зі мною.

Твій жезл і Твій посох – *
вони мене втішають.
Переді мною трапезу Ти готуєш *
в присутності тих, які мене тривожать.

Ти намастив мою голову олією, *
переливається моя чаша.
Отож, добро і милосердя супроводжуватимуть мене +
в усі дні життя мого, *
і я поселюся на довгі дні в Господнім домі.


Алілуя, алілуя, алілуя.
За все приносьте подяку,
бо це Божа воля щодо вас у Христі Ісусі.


15 ЛИСТОПАДА, ЧЕТВЕР
(зел) Четвер ХХХІІ звичайного тижня
Або: (біл) довільний спомин св. АЛЬБЕРТА ВЕЛИКОГО, єпископа і Вчителя Церкви

Св. Альберт походив зі Швабії. Під час навчання в Падуї він вступив до ордену Проповідників. Викладав у багатьох університетах, найбільше в Парижі та Кельні, де його слухачем був св. Тома Аквінський. У 1260 році був призначений єпископом Регенсбургу. Після двох років відмовився від керівництва дієцезією і решту життя провів у Кельні. Помер 15 листопада 1280 року. Залишив багату наукову спадщину в галузі богослов’я, логіки, метафізики, етики, математики і природознавчих наук. Завдяки широкому діапазонові знань дістав назву “вселенського Вчителя”. Він є покровителем природничих наук.
Пс 146, 7. 8-9а. 9бв-10
Благословенний, в кого поміч в Бозі.
Або: Алілуя.

Господь чинить суд скривдженим, *
дає поживу голодним.
Господь звільняє в’язнів, *
Господь відкриває сліпим очі.

Господь відкриває сліпим очі, *
Господь повалених підносить,
Господь праведних любить. *
Господь чужинців оберігає.

Сироті та вдові Він приносить полегшення, *
а дорогу грішних Він нищить.
Господь буде царювати навіки, – *
твій Бог, Сіоне, із покоління в покоління.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Я є Виноградна Лоза, ви – галузки.
Хто перебуває в Мені, а Я в ньому, той плід рясний приносить.


16 ЛИСТОПАДА, П’ЯТНИЦЯ
(зел) П’ятниця ХХХІІ звичайного тижня
Або (біл) довільний спомин св. МАРГАРИТИ ШОТЛАНДСЬКОЇ
Св. Маргарита народилася близько 1046 року в Угорщині, де її батько перебував у вигнанні. У 10 років вона повернулася до Англії на двір свого дідуся св. Едуарда. В 1070 році вийшла заміж за короля Шотландії Малькольма ІІІ. Св. Маргарита зразково виховала восьмеро дітей. Була суворою до себе, але милосердною до вбогих; запрошувала їх до свого столу і обслуговувала їх. Її називали “матір’ю сиріт і скарбницею бідних”. Померла 16 листопада 1093 року в Единбурзі. Є покровителькою Шотландії.
Або (біл) довільний спомин св. ГЕРТРУДИ, діви

Св. Гертруда народилася у 1256 році. У п’ятирічному віці її віддали на виховання до монастиря цистеріанок у Гелфті. Там вона провела все своє життя, спочатку як учениця, а з часом як монахиня. Дійшла до високого ступеню єдності з Богом. Її внутрішнє життя концентрувалося на таємниці Божої любові. Особливо вшановувала Серце Ісуса. Свої молитви і об’явлення описала в книжках. Померла 13 або 17 листопада 1302 року.

Пс 119, 1-2. 10-11. 17-18
Блаженні вірні Божому закону.

Блаженні ті, які бездоганні в дорозі, *
котрі йдуть за Господнім законом.
Блаженні ті, які Його свідчення зберігають *
і шукають Його всім серцем.

Усім своїм серцем я Тебе шукаю: *
від Твоїх заповідей не дай ухилитись.
Я заховав Твої слова у своєму серці, – *
щоб не грішити мені проти Тебе.

Пошли нагороду своєму рабові. *
Я ж буду жити й дотримуватися Твого слова.
Відкрий мої очі, *
аби я побачив Твої дивовижні речі, які в Твоєму законі.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Пор. Лк 21, 28
Алілуя, алілуя, алілуя.
Випростайтеся і підійміть свої голови,
бо наближається викуплення ваше.


17 ЛИСТОПАДА, СУБОТА
СВ. ЄЛИЗАВЕТИ УГОРСЬКОЇ, МОНАХИНІ
(біл) Обов’язковий спомин
Св. Єлизавета, дочка короля Угорщини, в 14 років вийшла заміж за ландграфа Тюрінгії Людовика IV. У подружжя народилося троє дітей. Незабаром, під час хрестового походу, помер її чоловік. Єлизавета, залишивши Вартбург, оселилася в Марбурзі, де заснувала лікарню. У 1228 році, під впливом духовного керівника, склала обіт відречення від світу і вступила до третього ордену св. Франциска. Останні роки життя провела у радикальному відреченні й убогості, віддаючись служінню хворим і бідним. Померла від виснаження 17 листопада 1231 року. Через 4 роки після смерті була канонізована Папою Григорієм ІХ. Є покровителькою третього ордену св. Франциска. Від її імені взяли назву декілька жіночих конгрегацій.
Пс 112, 1-2. 3-4. 5-6

Благословенний, хто боїться Бога.
Або: Алілуя.

Блаженна людина, яка Господа боїться, *
і заповіді Його будуть їй вельми до вподоби.
Сильне буде на землі її потомство, – *
рід праведних буде благословенний.

Багатство і достаток у її домі, *
і її праведність продовжується навіки.
Для праведних в темряві засяяло світло. *
Він милосердний, праведний і щедрий.

Добра людина – та, яка щедра і позичає, – *
у справедливості свої діла буде вести.
Не похитнеться вона повіки; *
у вічній пам’яті праведник буде.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Бог покликав нас проповіддю Євангелія,
щоб осягнути славу Господа нашого Христа Ісуса.

Немає коментарів:

Дописати коментар