понеділок, 24 вересня 2012 р.

24 - 30 вересня. Псалми звичайного періоду. Св. ВІКЕНТІЯ ДЕ ПОЛЬ. СВЯТИХ АРХАНГЕЛІВ МИХАЇЛА, ГАВРИЇЛА, РАФАЇЛА



24 ВЕРЕСНЯ, ПОНЕДІЛОК
(зел) Понеділок ХХV звичайного тижня
Пс 15, 2-3а. 3бв-4аб. 5
Вірний спочине на горі Господній.

Той, хто в досконалості ходить *
і чинить по правді,
хто говорить правду у своєму серці; *
хто язиком своїм не лукавить.

Той, хто не робить зла своєму ближньому *
і не зневажає своїх ближніх,
лиходія за ніщо вважає *
але звеличує тих, які Господа бояться.

Той, хто срібла свого не віддає на лихву *
і не бере хабарів супроти невинних.
Хто так вчиняє – *
не похитнеться повіки.

Алілуя, алілуя, алілуя.
Нехай перед людьми сяє ваше світло,
щоб вони побачили ваші добрі діла і Отця вашого прославили.


25 ВЕРЕСНЯ, ВІВТОРОК
(зел) Вівторок ХХV звичайного тижня
Пс 119, 1 і 27. 30 і 34. 35 і 44
Веди нас, Боже, своїми стежками.

Блаженні ті, які бездоганні в дорозі, *
котрі йдуть за Господнім законом.
Дай мені зрозуміти Твоїх постанов дорогу, – *
я буду вникати у Твої діла дивовижні.

Я обрав собі дорогу правди, – *
Твої присуди я поставив перед собою.
Пошли мені розум, і Твій закон виконувати буду, – *
я зберігатиму його всім своїм серцем.

Провадь мене стежкою заповідей своїх, *
бо дуже вона мені до вподоби.
Тож збережу Твій закон назавжди – *
на віки вічні!

Алілуя, алілуя, алілуя.
Блаженні ті, які слухають Боже слово
і його зберігають!

26 ВЕРЕСНЯ, СЕРЕДА
(зел) Середа ХХV звичайного тижня
Або (черв) довільний спомин свв. КОСЬМИ і ДАМ’ЯНА, мучеників

Пс 119, 29 і 72. 89 і 101. 104 і 163
Слово Господнє – світоч моїм крокам.

Відверни від мене шлях неправди, – *
помилуй мене за Твоїм законом.
Закон Твоїх уст – для мене добрий *
кращий за безліч золота і срібла.

Господи, Твоє слово навіки *
залишається незмінним на небі.
Я стримую свої ноги від усякого поганого шляху, *
щоби дотримуватися Твого слова.

Через Твої заповіді я отримав розуміння, *
тому я зненавидів всяку дорогу неправди.
Я зненавидів неправду, – вона стала мені огидна, *
а Твій закон полюбив я.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Наблизилося Царство Боже.
Покайтеся і віруйте в Євангеліє!


27 ВЕРЕСНЯ, ЧЕТВЕР
Св. ВІКЕНТІЯ ДЕ ПОЛЬ, пресвітера
(біл) Обов’язковий спомин
Св. Вікентій народився у Південній Франції в 1581 році в убогій селянській родині. У 1600 році після відповідного приготування став пресвітером. Через п’ять років був викрадений піратами і декілька років перебував у неволі в Тунісі. Повернувшись до Франції, він був спочатку настоятелем, потім капеланом сім’ї Гонді і головним пастирем каторжан. Пізнавши духовну й матеріальну убогість широких мас людей, він заснував конгрегацію Отців Місіонерів і Сестер Милосердя. Крім цього заснував цілий ряд товариств для мирян, які під його керівництвом намагалися зарадити різноманітним потребам суспільства. З метою підвищення рівня внутрішнього життя духовенства він ввів звичай проведення реколекцій перед рукоположенням та засновував духовні семінарії під керівництвом Отців Місіонерів. Помер у Парижі 27 вересня 1660 року. Папа Лев ХІІІ оголосив його покровителем справ милосердя в усьому світі.

АНТИФОН НА ВХІД
Господній Дух на мені, * бо Він мене помазав. * Послав мене нести Добру Новину бідним * та зцілювати розкаяних серцем. (Пор. Лк 4, 18)

Пс 90, 3-4. 5-6. 12-13. 14 і 17
Боже, Ти завжди був для нас притулком.

Ти повертаєш людину в порох. *
І кажеш: «Людські сини, поверніться!»
Адже в Твоїх очах тисяча років – *
як учорашній день, що минув, – як нічна сторожа.

Ти змітаєш їх, – вони, наче сон. *
Тож вранці минуться, –
як трава, що на світанку росте і розцвітає, *
а ввечері буде скошена і засохне.

Навчи нас так рахувати дні наші, *
щоб ми набули серце мудре!
Повернися ж, Господи! До якого часу? *
Вияви до своїх рабів милосердя.

Наповни нас вранці своїм милосердям, *
щоб ми раділи й веселилися всі наші дні, –
Нехай світло нашого Господа Бога буде над нами, *
і Ти утверди діла рук наших.


Алілуя, алілуя, алілуя.
Я є дорога, і правда, і життя!
Ніхто не приходить до Отця, якщо не через Мене.

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
Хай славлять Господа за Його милість * і чудеса Його над людськими синами. Бо Він наситив спраглу душу * і зголоднілу душу сповнив благом. (Пс 107(106), 8-9)


28 ВЕРЕСНЯ, П’ЯТНИЦЯ
(зел) П’ятниця ХХV звичайного тижня
Або (черв) довільний спомин св. ВАЦЛАВА (В’ячеслава), мученика
Або (черв) довільний спомин свв. ЛАВРЕНТІЯ РУЇЗ і сподвижників, мучеників

Пс 144, 1а і 2абв. 3-4
Благословенний Бог – моя твердиня!

Благословенний Господь, моя скеля. *
Він – моя милість, моя охорона, мій притулок,
мій визволитель і щит мій. *
На Нього я покладаю надію.

Господи, хто така людина, що Ти її знаєш, *
і людський син, що його поважаєш?
Людина схожа на пару, *
її дні, як тінь, проминають.

Алілуя, алілуя, алілуя.
Син Людський прийшов, щоби послужити
і душу свою як викуп за багатьох віддати!


29 ВЕРЕСНЯ, СУБОТА
СВЯТИХ АРХАНГЕЛІВ МИХАЇЛА, ГАВРИЇЛА, РАФАЇЛА
(біл) Свято
Ангели – це “служебні духи, що їх посилають до послуг тим, які мають успадкувати спасіння” (Євр 1, 14), щоб об’явити їм плани Творця і захищати їх від сатани. В річницю посвячення стародавньої базиліки св. Михаїла в Римі Церква вшанову є трьох Архангелів, які відіграли особливу роль в історії спасіння. Архангел Михаїл (“Хто як Бог”) боровся зі злими духами і далі допомагає людям у боротьбі зі злом (Одкр 12, 7-9). Архангел Гавриїл (“Бог – сила”) багаторазово переказував людям накази Бога (Дан 8, 15-16; Лк 1, 11-17). Він благовістив Діві Марії, що вона стане Матір’ю Божого Сина (Лк 1, 26-38). Архангел Рафаїл (“Бог лікує”), один із семи Ангелів, які стоять перед Господом (Тов 12, 15), був опікуном Товита. Кожен християнин повинен мати глибоке відчуття присутності та дії Ангелів, які допомагають йому.
АНТИФОН НА ВХІД
Благословіте Господа, всі Ангели Його, * могутні силою, ви, що виконуєте Його слово, * покірні голосу Його слова.

Мовиться «Слава во вишніх».
Пс 138(137)
Прославлю Бога з ангелами разом.


Прославлятиму Тебе від усього мого серця, *
співатиму Тобі перед ангелами,
бо Ти вислухав слова моїх уст. *
Поклонюся до Твого святого храму.
І прославлю Твоє Ім’я †
за Твою милість і Твою правду, *
бо Ти понад усе звеличив своє Ім’я, своє слово.
Того дня, коли я закличу до Тебе, †
Ти пошлеш мені відповідь: *
Ти наділиш душу мою силою.
Нехай прославлять Тебе, Господи, всі царі землі, *
бо вони чули слова Твоїх уст;
Тож нехай співають на дорогах Господніх, *
бо велика слава Господня!


Алілуя, алілуя, алілуя.
Благословіть Господа, всі сили Його,
що служите Йому і виконуєте Його волю.

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
Дякуватиму, Господи, Тобі з усього серця; * перед Ангелами співатиму Тобі псалми. (Пор. Пс 138(137), 1)


30 ВЕРЕСНЯ, НЕДІЛЯ
(зел) XXVI Неділя звичайна

АНТИФОН НА ВХІД
І все, що Ти навів на нас, Господи, усе, що Ти вчинив єси нам, * – Ти присудом учинив правдивим, * бо згрішили ми, від Тебе відступивши, * й заповідей Твоїх не слухали. * О Господи, дай славу Імені Твоєму! * Але обходься з нами за Твоєю лагідністю і за Твоєю милістю великою. (Дан 3, 31. 29. 43. 42)

Мовиться «Слава во вишніх»
Пс 19, 8. 10. 12-13. 14
Присуди Божі звеселяють серце.

Господній закон бездоганний, – *
він підкріпляє душу.
Господнє свідчення вірне, – *
воно робить мудрими простодушних.

Господній страх чистий – *
він перебуває навіки.
Господні присуди незмінні, *
всі вони справедливі.

Адже вони остерігають раба Твого. *
В їх дотриманні – велика нагорода.
Проступки хто зрозуміє? *
Від таємних провин мене очисти.

Від провин свавільних *
раба свого стримай.
Якщо не запанують вони наді мною, тоді буду непорочним, *
стану чистим від гріха тяжкого.

Алілуя, алілуя, алілуя.
Твоє Слово, Господи – то істина.
Освяти нас істиною своєю!

Мовиться: “Вірую”.

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
Згадай слузі Твоєму Твоє слово, * бо Ти подав мені надію. * Оце моя відрада в моїм горі.

Немає коментарів:

Дописати коментар