вівторок, 28 серпня 2012 р.

28 - 31СЕРПНЯ - псалми звичайного періоду. СВ. АВГУСТИНА. МУЧЕНИЦТВА СВ. ЙОАНА ХРЕСТИТЕЛЯ


28 СЕРПНЯ, ВІВТОРОК
СВ. АВГУСТИНА, ЄПИСКОПА І ВЧИТЕЛЯ ЦЕРКВИ
(біл) Обов’язковий спомин

Св. Августин народився у Тагасті (Північна Африка) у 354 році і був сином язичника Патриція і ревної християнки св. Моніки. Незважаючи на старанне виховання матері, в молодості вів грішне, розпусне життя, дотримуючись у своїх поглядах маніхейської єресі. Він поїхав викладати риторику до Карфагену, Риму, Мілану, і всюди з ним їздила і його мати, невпинно молячись про його навернення. Жадаючи осягнути духовне умиротворення, Августин вивчав різні філософські системи, аж врешті у Мілані, під впливом розмов зі св. Амвросієм і листів св. Павла, знайшов істину. На свято Пасхи у 387 році прийняв Хрещення. Повернувшись до Африки, протягом 4 років присвячував себе навчанню і молитві, після чого отримав рукоположення у пресвітери. Через деякий час став єпископом Гіппону. Вплив його вчення поширився на всю Західну Церкву. Його промови й листи є найвизначнішими християнськими творами. Помер під час облоги Гіппону вандалами 28 серпня 430 року. Св. Августин є одним із чотирьох великих Вчителів Західної Церкви.

АНТИФОН НА ВХІД
Посеред Церкви відкрив свої уста, * а Господь наповнив його духом мудрості та розуму, * і в шати слави його одягнув. (Пор. Сир 15, 5)

ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
2 Сол 2, 1-3а. 14-17

Пс 96, 10. 11-12. 13
Господь приходить, щоб судити землю.

Сповістіть між народами: «Господь воцарився!» *
Адже світ стоїть твердо, –
він не захитається. *
Він справедливо буде судити народи!

Нехай веселиться небо, *
нехай земля радіє!
Нехай збуриться море і все, що його наповняє. *
Нехай рівнина і все, що на ній, радіє!

Тоді радітимуть усі дерева в лісі перед обличчям Господа: *
бо Він йде – бо йде Він судити землю!
Він справедливо судитиме Всесвіт, *
і народи – за правдою своєю.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Євр 4, 12
Алілуя, алілуя, алілуя.
Слово Боже – живе і діяль­­не,
воно розрізняє думки і наміри серця.

ЄВАНГЕЛІЄ
Мт 23, 23-26

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
Один бо ваш Наставник – Христос, * ви ж усі брати, – говорить Господь. (Пор. Мт 23, 10. 8)

29 СЕРПНЯ, СЕРЕДА
МУЧЕНИЦТВА СВ. ЙОАНА ХРЕСТИТЕЛЯ
(черв) Обов’язковий спомин

Св. Йоан Хреститель, котрий увесь народ закликав до переміни життя, не боявся робити зауваження Іродові. За це його кинули до в’язниці та відтяли голову. Він, як пророки й апостоли, власною кров’ю підтвердив вчення, котре проголошував.

АНТИФОН НА ВХІД
Я промовлятиму, Господи, перед царями про Твої свідоцтва – * і не осоромлюся. Роздумуватиму над веліннями Твоїми, які так палко люблю. (Пор. Пс 119(118), 46-47)

ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
Єр 1, 17-19

Пс 71
Спасіння Боже хай уста звіщають.


На Тебе, Господи, покладаю надію, *
тож хай не буду засоромлений навіки.
У своїй праведності врятуй мене, визволи мене; *
прихили до мене своє вухо і спаси мене.

Будь для мене Скелею притулку, *
в якій завжди я міг би заховатися;
Ти наказав мене спасти, †
бо Ти – моя Скеля і моє пристановище.*
Боже мій, визволи мене з рук грішника.

Адже Ти – моя надія, Господи, – *
Господь, на кого я покладаюся від моєї молодості.
На Тебе я покладався від народження, *
Ти вивів мене з утроби моєї матері.

Мої уста сповіщатимуть про Твою праведність, *
увесь день – про Твоє спасіння.;
Боже, Ти мене навчив ще в моїй молодості, *
і я досі розповідаю про Твої чудеса.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Мт 5, 10
Алілуя, алілуя, алілуя.
Блаженні переслідувані за правду,
бо їхнє Царство Небесне.

ЄВАНГЕЛІЄ
Мк 6, 17-29

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
Йоан у відповіді промовив: * Йому треба рости, мені ж – маліти. (Йн 3, 27. 30)

30 СЕРПНЯ, ЧЕТВЕР
(зел) Четвер ХХІ звичайного тижня
В Київсько-Житомирської дієцезії:
СВЯТО РІЧНИЦІ ОСВЯЧЕННЯ КАФЕДРАЛЬНОГО  ХРАМУ В ЖИТОМИРІ

АНТИФОН НА ВХІД
Приклони, Господи, Твоє вухо до мене і вислухай мене. * Спаси, о Боже, Твого слугу, що покладається на Тебе. * Змилуйся наді мною, Господи, бо я ввесь час до Тебе кличу.

ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
1 Кор 1, 1-9
Пс 145, 2-3. 4-5. 6-7
Славити буду Ім’я Твоє вічно.

Щодня буду Тебе благословляти *
і славити Твоє Ім’я на віки вічні.
Великий Господь, гідний найвищої хвали, *
і величі Його не збагнути.

Рід за родом Твої діла буде хвалити, – *
вони звіщатимуть про Твою могутність,
Роздумуватиму про велику славу величі Твоєї – *
про Твої діла дивовижні.

Вони про силу дивовижних Твоїх діл розказувати будуть, – *
я буду звіщати про Твою велич.
Передаватимуть вони пам’ять про доброту Твою велику *
і Твою праведність оспівувати будуть.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Пор. Мт 24, 42а. 44
Алілуя, алілуя, алілуя.
Пильнуйте і будьте готові,
бо тієї години, про яку й не думаєте, Син Людський приходить.

ЄВАНГЕЛІЄ
Мт 24, 42-51

АНТИФОН НА ПРИЧАСТЯ
Ти насичуєш землю плодом діл Твоїх, * щоб дати хліб із землі і вино, що серце людське звеселяє. (Пор. Пс 104 (103), 13-15)


31 СЕРПНЯ, П’ЯТНИЦЯ
(зел) П’ятниця ХХІ звичайного тижня

ПЕРШЕ ЧИТАННЯ
1 Кор 1, 17-25
Пс 33, 1-2. 4-5. 10-11
Милість Господня сповнює всю землю.

Вигукуйте з радості в Господі, праведні, – *
праведним личить хвала.
Прославляйте Господа на гуслах, *
на десяти­струнному інструменті Йому вигравайте.

Бо Господнє слово праведне, *
і всі Його діла вірні.
Він любить праведність і справедли­вість, *
Господ­ньою милістю земля повна.

Господь наміри людей руйнує, *
зупиняє задуми народів.
А задум Господа залишається навіки; *
наміри Його серця – на віки і покоління.

СПІВ ПЕРЕД ЄВАНГЕЛІЄМ
Пор. Лк 21, 36
Алілуя, алілуя, алілуя.
Пильнуйте, постійно мо­літь­ся,
щоби перед Сином Людським змогли ви стати.

ЄВАНГЕЛІЄ
Мт 25, 1-13 

Немає коментарів:

Дописати коментар